سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۵۱
کد خبر: ۶۹۵۱۳
|
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۵
وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی از پرداخت 200 هزار تومان مطالبه بازنشستگان خدمات کشوری در آستانه روز خانواده و تکریم بازنشستگان(نهم آبان ماه) خبر داد.
به گزارش شهر، ˈعلی ربیعیˈ روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از سرای سالمندان یهودی، افزود: این مبلغ تا ساعت 24 روز پنجشنبه نهم ابان ماه ، روز خانواده و تکریم بازنشستگان، به حساب بازنشستگان واریز می شود.

وی با اشاره به مرحله هفتم اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری گفت: در این مرحله که اولین پرداخت در دولت یازدهم خواهد بود، صندوق بازنشستگی کشوری با تامین اعتباری بالغ بر 140 میلیارد تومان ، به حساب هریک از بازنشستگان مشمول این قانون 200 هزار تومان واریز می کند که این اقدام در راستای بهبود معیشت و افزایش رفاه آنان است.

بر اساس مصوبه هیات وزیران بابت پرداخت مطالبات بازنشستگان کشوری ناشی از اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری از هشتم مهرماه سال 1386 تا مهر 1387 به مدت یکسال 1.830 میلیارد تومان سهام شرکتهای دولتی به صندوق بازنشستگی کشوری اختصاص یافت.

تاکنون از محل فروش این سهام در 6 قسط در مجموع یک میلیون و 200 هزار تومان به هر نفر از 830 هزار بازنشسته مشمول پرداخت شده است. در حال حاضر از محل این پرداختها مطالبات بیش از 150 هزار نفر از بازنشستگان به طور کامل تسویه شده است.
نظر شما