دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۵۴
کد خبر: ۶۹۵۲۲
|
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۳
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی:
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با ابراز رضایت از برگزاری جشنواره پرچم گفت: زمانیکه پرچم جمهوری اسلامی ایران به اهتزاز در می آید، عرق ملی و تعلق خاطر خاصی در همه بینندگان بر می انگیزد پس برگزاری جشنواره پرچم، علاوه بر دستاوردهای فرهنگی، تعصب ملی نسل جوان و حس میهن پرستی را در همه مردم تقویت می کند.
احمد حکیمی‌پور در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شهر، تصریح کرد: در سال های اخیر شاهد اهتزاز پرچم از سوی شهرداری در میادین اصلی شهر بودیم که یک اقدام اثرگذار در بعد فرهنگی با تبعات مثبت اجتماعی است که احترام همه مردم به این نماد ملی را در پی دارد.

وی با بیان اینکه پرچم منقش به نام الله کشورمان، نماد هویت اسلامی ــ ایرانی همه ایرانیان است، افزود: ممکن است برخی افراد تصور کنند پرچم تنها یک تکه پارچه است در صورتیکه پرچم هر کشور، نماد اصالت های آن کشور است که فلسفه ای دینی و ملی در دل خود نهان دارد.

این نماینده مردم در شورای شهر دوره چهارم به فلسفه شکل گیری پرچم جمهوری اسلامی ایران اشاره و بیان کرد: در پرچم کشورمان نام الله در وسط و 22 الله اکبر در حاشیه بخش های سبز و قرمز نقش بسته اند که همگی این نام های مقدس، نماد ایثار و شهادت مجاهدان در راه انقلاب اسلامی کشورمان است.

وی رعایت کیفیت و ترکیب ظاهری پرچم جمهوری اسلامی ایران از سوی تولیدکنندگان را ضروری خواند و افزود: در سال های اخیر بارها شاهد بروز خطاهایی چه سهوا و چه عمدا از سوی برخی تولیدکنندگان پرچم بودیم که کار نکوهیده ای است در حالیکه شکل و شمایل پرچم کشورمان در قانون اساسی ذکر شده، پس از تولیدکنندگان انتظار داریم در آینده یک بار دیگر شاهد بروز چنین خطاهایی نباشیم.

حکیمی پور با تاکید بر اهمیت اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران در تمامی ادارات و سازمان ها، بیان کرد: ایران و ایرانی باید با فلسفه پرچم که آرمان های انقلاب و نماد دین و کشورمان را در خود جای داده، به خوبی آشنا شود و این مهم تنها با فرهنگ سازی و احترام به این نماد میسر می شود پس ضروری است مسوولان به جایگاه پرچم بیش از گذشته اهمیت دهند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران آشنایی هر چه بیشتر نسل جوان با فلسفه پرچم جمهوری اسلامی ایران را ضروری خواند و خواستار تداوم برگزاری جشنواره پرچم از سوی سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در سال های آینده شد.

مراسم اختتامیه نخستین جشنواره پرچم 12 آبان ماه در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می شود این جشنواره فرصتی برای تجلیل جایگاه پرچم به عنوان نماد همبستگی ملی با استفاده از زبان هنر است.


مطالب مرتبط
نظر شما