يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۴۶
کد خبر: ۶۹۶۱۲
|
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۷
سخنگوی کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شهرداری هنوز سیاست‌های بودجه سال 93 را تببین نکرده است، افزود: طرح یک فوریت تعیین سیاست‌های بودجه شهرداری به کمیسیون اصلی مربوطه که همان بودجه و برنامه ریزی است و کمیسیون‌های فرعی ارجاع داده شد تا پس از بررسی، نتایج طرح در صحن علی شورا بررسی شود.

محسن پیرهادی در گفت وگو با خبرنگار شهر، به تصویب یک فوریت طرح تعیین سیاست‌های بودجه شهرداری تهران در سال 93 که بررسی و تصویب شد اشاره و بیان کرد: در شانزدهمین جلسه شورا فقط کلیات مباحث بودجه شهرداری مورد بررسی قرار گرفت و شورا هنوز به محتوای بودجه ورود نکرده است.

وی اولویت های بودجه سال 93 شهرداری را توسعه حمل و نقل عمومی در بعد ریلی و زیرزمینی خواند و گفت: همچون سال های گذشته، اولویت بودجه 93 چه از سوی شهرداری و چه اعضای شورا، توسعه حمل و نقل عمومی، برگزاری برنامه های فرهنگی و اجتماعی و ارائه کیفی و کمی تر خدمات شهری است چرا که این سه مهم، بر تمام ابعاد زندگی شهروندان اثرگذار است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مترو سهم قابل توجهی در جابجایی مسافران شهری دارد، تاکید کرد: اگر به توسعه و تکمیل شبکه مترو که در رفع معضل ترافیک و آلودگی هوای شهر تهران موثر است، در بحث بودجه توجه ویژه ای شود، تا حد زیادی مشکلات شهروندان تهرانی رفع و زندگی بهتر و سالم تری خواهند داشت.

پیرهادی در خصوص اختصاص بودجه بیشتر از سوی شهرداری به سازمان های ذیربط به ویژه سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران تصریح کرد: با توجه به برگزاری جشنواره های مختلف سازمان فرهنگی و هنری همچون عسل، چهل خانه و پرچم، به نظر می رسد بودجه جاری این سازمان نیاز به حمایت های بیشتر شهرداری و اعضای شورای شهر دارد.

سخنگوی کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران به نقش سازمان فرهنگی و هنری در تقویت مشارکت شهروندان در برنامه های فرهنگی و هنری شهرداری اشاره کرد و افزود: عملکرد سازمان فرهنگی و هنری در سال های اخیر حاکی از رشد و ارتقا سطح کیفی و کمی جشنواره هایی است که از سوی این سازمان برگزار می شود پس با توجه به استقبال مردم از این جشنواره ها، بودجه سازمان در بعد برنامه ریزی ها نیاز به حمایت های ویژه دارد.

پایان پیام

نظر شما