دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۰۷
کد خبر: ۶۹۶۶۵
|
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۱
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 3 از اجرای برنامه های ویژه ماه محرم و برپایی خیمه های معرفت حسینی در روزهای تاسوعا و عاشورا در محلات این منطقه خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 3 ،مهدی پیرهادی با اشاره به تاکید امام (ره) در خصوص ماه محرم ابراز امیدواری کرد که این اقدامات تلاشی باشد در جهت شناساندن حرکت عظیم عاشورا  و افزود : خیمه های معرفت با ارائه محصولات فرهنگی و کتب پیرامون واقعه عاشورا و نهضت امام حسین (ع ) در محلات منطقه 3 برپا می شود.

پیرهادی در ادامه هویت بخشی به سیمای بصری شهر در ایام محرم را بخشی از اهداف مورد نظر حوزه اجتماعی برشمرد و افزود : همزمان با فرارسیدن ماه محرم کتیبه و پرچم های عزاداری طی مراسمی به مسئولین هیئت های عزاداری منطقه 3 اعطا می شود.

وی برپایی مراسم تقدیر از پیرغلامان اهل بیت ، پیشکسوتان هیئت های عزاداری و تقدیر از مداحانی همچون مرتضی طاهری  و یداله بهتاش را بخش دیگری از برنامه های ویژه محرم عنوان کرد که در مجموعه فرهنگی قلهک برگزار می شود.

پیرهادی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از فلسفه های عاشورا احیای فرایض دینی و برپایی نماز است از ایجاد هماهنگی در خصوص برپایی نماز جماعت در ظهر عاشورا خبر داد و افزود: برپایی شب شعر عاشورایی در سرای محله سید خندان ،نمایشگاه هنری سرای محله کاووسیه و تعزیه خوانی در محلات دروس ، قلهک ، ده ونک و آرارات بخشی از برنامه های پیش بینی شده در محلات منطقه 3 است .

وی تولید نرم افزارهای ویژه ماه محرم و ارسال پیامک هایی با مضمون عاشورا را از دیگر اقدامات این حوزه عنوان کرد و افزود: یکی از ماندگارترین پیام های عاشورا در طول تاریخ برای تمام بشریت مسلمان و غیر مسلمان این فرموده امام حسین (ع) است که "اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید."پیرهادی فرهنگ آزادی و مقابله با استکبار را یکی از درس های محرم و عاشورا عنوان کرد که همواره الگو  و سرمشقی برای  مقابله با استعمارگران قرار گرفته است .

نظر شما