يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۴۴
کد خبر: ۶۹۷۱۸
|
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۳
رئیس جدید مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران مشخص شد
رئیس جدید مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران گفت: اگر بخواهیم مرکز مطالعات جایگاه واقعی خود را پیدا کند باید به سمت تعامل بیشتر با هیئت های علمی دانشگاه‌ها و مراکز علمی پژوهشی و حتی در جهت حضور در نشریات علمی- پژوهشی، حرکت کنیم.
به گزارش شهر رئیس جدید مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران، داشتن فکر برتر را از مهمترین معیارهای ریاست در مجموعه‌های فرهنگی دانست و گفت‌: دکتر قالیباف تحول در شهرداری را در راس برنامه‌های این دوره خود قرار داده است و مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران را به عنوان دبیر خانه این تحول معرفی کرده است.

بابک نگاهداری با اظهار این مطلب که پروژه‌ها باید نیاز محور بوده و به سمت برطرف کردن مسائل شهرداری باشد، در غیر این صورت فاقد منطق خواهد بود، افزود: باید این پروژه ها به سمت کاربردی محور و مرتفع نمودن نیازهای شهری حرکت نماید و بر این اساس مدیران این مرکز وظیفه راهبری و اجرای این پژوهش را بر عهده داشته تا با جدیت بیشتری در شورای راهبردی شهرداری پیگیری کنند.
وی در پایان توسعه تعامل با شهرداری، دانشگاه ها و مراکز علمی پژوهشی را از اقدامات مهم مرکز مطالعات درآینده بیان کرد و گفت‌: اگر بخواهیم مرکز مطالعات جایگاه واقعی خود را پیدا کند باید به سمت ایجاد الزاماتی از جمله تعامل بیشتر با هیئت های علمی دانشگاه‌ها و مراکز علمی پژوهشی و حتی در جهت حضور در نشریات علمی- پژوهشی، حرکت کنیم.

محمود عسکری آزاد:100 درصد از زیرساخت های نرم افزاری فراهم شده است
رئیس سابق مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران نیز در توضیح فعالیت‌های مرکز طی سه سال گذشته، گفت: تمامی فعالیت‌ها، بر اساس دستورالعمل‌های پژوهشی و نظام‌نامه‌های تدوین شده توسط مرکز، انجام می شود و مجموعه این دستورالعمل‌ها در کتابی تحت عنوان «مجموعه نظام نامه و دستورالعمل‌های پژوهشی» منتشر شده است.


 محمود عسکری آزاد با بیان این مطلب که طی این مدت نزدیک به100 درصد از زیرساخت های نرم افزاری فراهم شده است، افزود: بیشتر پروژه‌هایی‌ که مطالعات آنها در دوسال گذشته شروع شده، به نتیجه نهایی رسیده و اکنون، بیشتر فعالیت ها را باید بر روی عملیاتی شدن محصول پروژه ها، متمرکز کنیم تا بتوانیم منابع استخراج شده را در فضای شهری کاربردی کنیم.

عسکری آزاد، همچنین از جشنواره بین‌المللی پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری که هر ساله توسط این مرکز برگزار می شود به عنوان تبلور در نظام مدیریت شهری یاد کرد و افزود : ششمین دوره این جشنواره در آذرماه امسال برگزار می شود. 

منبع: شهرنوشت
نظر شما