يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۲۶
کد خبر: ۶۹۸۸۵
|
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۵
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به لزوم کاهش مدت زمان تمدید معاینه فنی از ۵ سال به ۲ سال از شناسایی باندهای صادرکننده معاینه فنی جعلی خبر داد.
به گزارش شهر، سرهنگ عین الله جهانی در واکنش به نابسامانی‌های موجود در وضعیت مراکز معاینه فنی خودرو، با بیان اینکه رسیدگی به وضعیت در حیطه وظایف پلیس راهور تهران بزرگ نیست تاکید کرد: طبق قانون پلیس هیچ‌گونه نظارتی در بحث معاینات فنی و مراکز صادر کننده تاییدیه آن ندارد و این مراکز در اختیار شهرداری تهران قرار دارند. لذا شهرداری مسئول سامان دادن و رسیدگی به این مراکز است.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ در ادامه افزود: از سوی دیگر بازرسین شهرداری باید با کنترل و نظارت در خارج از مراکز معاینات فنی با باندهایی که به صورت جعلی و تقلبی اقدام به فروش و صدور غیرقانونی برگه‌‌های تاییدیه معاینات فنی خودرو می‌کنند برخورد کند. لذا باید با مراکزی که بدون بازدید خودرو اقدام به صدور معاینه فنی می‌کنند به شدت برخورد کنند.

وی با اشاره به برخورد پلیس با چنین باندهایی تاکید کرد: با کنترل‌های صورت گرفته از سوی پلیس تعدادی از باندهای صادرکننده برگه‌های غیرقانونی معاینه فنی خودرو شناسایی و دستگیر شده و در اختیار مراجع قضایی قرار گرفتند.

جهانی با بیان اینکه پلیس در مواجهه با خودروهای دارای عمر بیش از 5 سال و فاقد معاینه فنی موظف به صدور قبض جریمه است افزود: اگر خودرو علاوه بر نداشتن برگه معاینه فنی،‌ دودزا باشد نیز علاوه بر صدور جریمه پلاک وسیله نقلیه ضبط شده و خودرو با پلاک اعزام به تعمیرگاه در اختیار صاحب خودرو قرار می‌گیرد تا پس از رفع نقص و تایید کارشناسان پلیس راهور مجددا پلاک خودرو بر روی وسیله نقلیه نصب شود.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به لزوم کاهش مدت زمان تمدید معاینه فنی از 5 سال به 2 سال و همچنین با درخواست از مسئولین مراکز معاینه فنی در تایید معاینه فنی پس از تایید اصالت خودرو  گفت: توصیه من به همشهریان آن است که نسبت به معاینه فنی خودروی خود جدیت لازم را داشته باشند چراکه معاینه فنی علاوه بر کاهش آلودگی هوا باعث اطمینان خاطر راننده و سرنشینان می‌شود و احتمال بروز تصادفات در اثر نقص فنی حادث یا مستمر را کاهش می‌دهد.
منبع: تسنیم
برچسب ها: پلیس ، معاینه فنی
نظر شما