دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۳۷
کد خبر: ۶۹۸۹۳
|
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۸
رییس فرهنگسرای اندیشه از حرکت کاروانی شبیه‌سازی شده با سپاه امام حسین(ع) با عنوان «کاروان لاله‌ها» در سه روز پیاپی در خیابان‌های تهران خبر داد.

سیدمحمدحسین حجازی در گفت‌وگو با خبرنگار شهر درباره این ویژه‌برنامه گفت: همزمان با ایام سوگواری سید الشهدا(ع) کاروانی با عنوان «کاروان لاله‌ها» به مدت سه روز از 17 تا 19 آبان، در خیابان‌های اصلی پایتخت حرکت خواهد کرد.


وی ادامه داد: این کاروان که هر سه روز از ساعت 13 حرکت خود را آغاز می‌کند، مشابه سپاه امام حسین(ع) طراحی شده و متشکل از یک گروه 72 نفری از سوارکارانی با لباس‌های رزم، بیرق‌ها، پرچم‌ها، زره و سلاح، کلاه‌خود، پاپوش و چکمه‌های منسوب به دوره وقوع حماسه عاشورا است.


رییس فرهنگسرای اندیشه افزود: همچنین گروهی از نوازندگان سازهای بادی و کوبه‌ای همراه با نوحه‌سرایان، مداحان اهل بیت(ع) و تعزیه‌خوانان این کاروان را همراهی می‌کنند و در طول مسیر نواهای عاشورایی را برای شهروندان اجرا خواهند کرد.


وی درباره مسیر حرکت این کاروان به خبرنگار شهر گفت: کاروان لاله‌ها روز جمعه 17 آبان و همزمان با چهارمین روز محرم‌الحرام، ساعت 13 حرکت خود را از میدان ولیعصر(عج) آغاز خواهد کرد و با طی مسیر بلوار کشاورز، خیابان کارگر، میدان انقلاب و خیابان انقلاب، به سمت میدان امام حسین(ع) خواهد رفت.


حجازی ادامه داد:‌ روز شنبه 18 آبان همزمان با پنجمین روز محرم نیز حرکت کاروان لاله راس ساعت 13 از مسجد بلال صدا و سیما آغاز می‌شود و با گذر از خیابان ولیعصر(عج)، خیابان کریمخان، خیابان حافظ، خیابان طالقانی، خیابان شریعتی  و خیابان انقلاب، در میدان امام حسین(ع) به حرکت خود خاتمه می‌دهد.


این مدیر فرهنگی هنری افزود: همچنین رزو یک‌شنبه 19 آبان‌ماه همزمان با ششمین روز ماه پیروزی خون بر شمشیر، کاروان لاله از پارک شهر حرکت می‌کند و با طی مسیر خیابان خیام، خیابان ناصرخسرو، خیابان پانزده خرداد، خیابان مصطفی خمینی و خیابان انقلاب، به میدان امام حسین(ع) می‌رسد.


به گفته حجازی این کاروان برای سومین سال پیاپی در خیابان‌های اصلی شهر تهران حرکت می‌کند و روایت تاریخی عاشورائیان را بازگو می‌کند. همچنین در مسیر حرکت این کاروان، پرچم‌های عزای سیدالشهدا(ع) و لوح فشرده «ساقی سرمست» از تولیدات سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در میان شهروندان عزادار توزیع خواهد شد.


کاروان لاله‌ها به همت فرهنگسرای اندیشه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و با همکاری سازمان صدا و سیما، نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروی انتظامی و شهرداری منطقه 7 در پایتخت حرکت خواهد کرد.
 


نظر شما