شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۴۷
کد خبر: ۶۹۹۱۸
|
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۱
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران به پرسش امیر حاج رضایی در مورد اینکه "چه چیزی بالاتر از مرگ و زندگی است" پاسخ داد.
به گزارش شهر، همایش بین المللی علم و فوتبال صبح امروز چهارشنبه با حضور کارلوس کی روش و دستیارانش به همراه برخی از مربیان و کارشناسان فوتبال ایران در سالن همایش های سازمان صدا و سیما آغاز شد. (متن کامل سخنان کی روش در همایش)

در بخشی از این همایش امیر حاج رضایی با مطرح کردن تاریخچه ای از اتفاقاتی که پیرامون اقتصاد ایران رخ داده و تحریم های ناجوانمردانه ای که علیه مردم ایران در نظر گرفته شده است، به صعود تیم ملی به جام جهانی اشاره کرد و گفت: با همه فشارهای اقتصادی که وجود دارد مردم ایران به خاطر صعود تیم ملی به جام جهانی چند روزی شاد بودند و خوشحالی کردند.

وی در ادامه مطرح کردن پاسخش گفت: در سال ۱۹۶۶ من فقط ۱۹ سال سن داشتم و اولین آشنایی‌ام با تیم ملی پرتغال بود. در جام جهانی لندن اشک های اوزه بیو را بعد از شکست مشاهده کردم. حالا خیلی خوشحالم که یک مربی از پرتغال در کشورم حضور دارد.

به گزارش مهر، حاج رضایی در ادامه به حضور ایران در جام جهانی برزیل اشاره کرد و گفت: دو نکته برای ما خیلی مهم است اول اینکه می دانیم در جام جهانی برزیل کار سختی داریم و دوم اینکه فریادی که شما بر سر مربی کره بعد از صعود تیم ملی به جام جهانی کشیدید لذت صعود را برای ما دو چندان کردید.

وی خاطرنشان کرد: یک جمله تاریخی وجود دارد که می گوید فوتبال فراتر از مرگ زندگی است، سوال من از شما این است که لطف کنید توضیح بدهید چه چیزی بالاتر از مرگ و زندگی است؟

کارلوس کی روش در پاسخ به این اظهار نظر گفت: حرف هایی که شما می زنید روحیه‌ای است که فوتبال می‌تواند به جامعه بدهد. اگر سوال شما یک امتحان بود باید آن را جواب می‌دادم مطمئنا من در این امتحان نمی توانستم قبول شوم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با تاکید بر اینکه بازی فوتبال قدرتمندتر از هرگونه گردهمایی سیاسی و اقتصادی است، گفت: فوتبال بدون در نظر گرفتن اینکه افراد از کجا و چه مذهبی می آیند آنها را متحد می کند و بسیار تاثیر گذار است. بله، فوتبال فراتر از مرگ و زندگی است. اگر این مطلب را احساس کنید، این واقعیت را در قلب خود دارید وگرنه هیچگاه آن را به همراه نخواهید داشت. 
|جهان نیوز|
نظر شما