دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۵۸
کد خبر: ۶۹۹۱۹
|
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۱
مرسدس چند سالی است که بازار سدان‌های کامپکت لوکس را دودستی تحویل ب‌ام‌و و آئودی داده. اما با چهارمین نسل از C کلاس که تحت کد W205 توسعه یافته، می‌خواهد دوباره در این کلاس اوج بگیرد.
به گزارش شهر  این مرسدس نه‌تنها از منظر طراحی از سادگی آزاردهنده نسل فعلی خود فاصله گرفته، بلکه در بخش فنی نیز به‌مراتب پیشرفته‌تر از گذشته خواهد بود. هنوز تصاویر رسمی از چهره C کلاس 2014 منتشر نشده، اما پیکره تهاجمی و پویای CLA کلاس را که با ژست سنگین‌تر چهره و نمای عقب نسل جدید S کلاس ترکیب کنیم، تجسم تصویری واضح از نسل آینده C کلاس چندان هم دشوار نخواهد بود. کابین هم که به‌تازگی تصاویرش منتشر شده، چنین ترکیبی را دارد. نیمه فوقانی داشبورد برای مثال، با داشبورد CLA کلاس مو نمی‌زند، اما رگه‌هایی از تجمل S کلاس جدید هم در این محیط تزریق شده تا ترکیبی از کاراکتر اسپرتی، تجمل و احساس راحتی را در Cکلاس 2014 شاهد باشیم.

 نسل جدید C کلاس مجهز به تجهیزات رفاهی پیشرفته‌ای خواهد بود که از جمله آنها می‌توان به سیستم تهویه هوای هوشمند اشاره کرد که با اتکا به اطلاعات GPS کار می‌کند. برای مثال، با نزدیک شدن به تونل، دریچه‌های گردش هوا را می‌بندد تا مانع از ورود هوای آلوده و آزاردهنده تونل به کابین شود. صندلی سرنشین جلو هم مجهز به سنسوری است که درصورت تشخیص قرار گرفتن صندلی کودک روی آن، به‌طور خودکار ایربگ‌های سرنشین جلو را غیرفعال می‌کند. دیگر مشخصه‌های بارز کابین

C کلاس 2014 عبارتند از: سیستم نمایش اطلاعات ضروری روی شیشه جلو (Head-UP Display)، پَد کنترلی حساس به لمس COMAND و تبلت 7 یا 8 اینچی این سیستم که قابلیت جدا شدن از داشبورد را نیز دارد. C کلاس 2014 برپایه ساختار پیشرفته و سبک‌وزنی توسعه یافته که 48 درصدش از جنس آلومینیوم است و با وجود افزایش 90 میلی‌متری طول بدنه به نسبت نسل فعلی، کاهش وزن 100 کیلوگرمی را برای این کلاس کامپکت مرسدس به همراه داشته. C کلاس 2014 دی ماه امسال در موتوشوی بین‌المللی دیترویت رونمایی خواهد شد و تایید شده که در کنار پیکربندی‌های سدان، استیشن، کوپه و کانورتیبل، در پیکربندی لیفت بک نیز عرضه خواهد شد تا گوژپشت خانواده سری 3 (3-Series GT) بی‌رقیب نماند!

نظر شما