يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۰۴
کد خبر: ۶۹۹۳۶
|
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۵
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس خواستار شد:
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت : چنانچه قوانین و مقررات در جامعه با آموزش های مناسب همراه باشد، به فرهنگ تبدیل می شود و در این صورت به نظر می رسد همه افراد جامعه از آن تمکین خواهند کرد.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، مهندس مهرداد لاهوتی افزود: کودکی که از بدو ورود به مدرسه به یادگیری فرهنگ ترافیک می پردازد، نکات ایمنی را هنگام عبور از خیابان در کودکی به عنوان عابر پیاده و در بزرگسالی به عنوان راننده بهتر و بیشتر رعایت خواهد کرد.

وی با اشاره به این که آموزش های ترافیکی بر آینده شهر و شهروندان تاثیرگذار است، اظهار کرد: عملکرد آموزش و پرورش در این حوزه رضایت بخش نیست و حضور دانش آموزان در پارک های آموزش ترافیک و فعالیت آن ها به عنوان شهردار مدرسه یا پلیس مدرسه کافی به نظر نمی رسد.

لاهوتی با بیان این که میزان تصادفات رانندگی و تلفات ناشی از آن در کشورمان به ویژه آسیب پذیری کودکانی که در این تصادفات دچار سانحه می شوند بسیار بالاست، تصریح کرد: در سوانحی که کودکان آسیب می بینند، رانندگان مقصرند اما در صورت آموزش فرهنگ ترافیک به کودکان، می توانیم شاهد کاهش حوادث ترافیکی برای این عزیزان باشیم.

وی با اشاره به این که آموزش فرهنگ ترافیک حتی در دانشگاه ها که دانشجویان آن ها متولیان امور کشور در آینده هستند نیز ضروری به نظر می رسد، اضافه کرد: موضوع مهم دیگر، توسعه دوچرخه سواری است که البته این امر مستلزم تدابیر و تمهیداتی از جمله جداسازی راه های ویژه دوچرخه سواری به منظور تامین ایمنی دوچرخه سواران است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر این که موتورسیکلت ها و دوچرخه های برقی باید جایگزین موتورسیکلت های موجود در تهران شوند، خاطرنشان کرد: برای تحقق این امر باید بسترسازی لازم صورت پذیرد چرا که در صورت جایگزینی موتورسیکلت ها و دوچرخه های برقی به جای موتورسیکلت های موجود، آلودگی هوا نیز کاهش خواهد یافت. 
نظر شما