شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۲۴
کد خبر: ۶۹۹۳۸
|
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۷
عکس‌های خبری از ژنو گویای روند متفاوت این دور از گفت‌وگوهای ایران و 5+1 بوده است.
به گزارش شهر، در حالی که مشروح مذاکرات ژنو در دو روز گذشته کمتر علنی شده است، تنها عکس‌های خبری از حاشیه مذاکرات ژنو خبرساز بوده است.
 

افتتاحیه با حضور ظریف و اشتون
نشست افتتاحیه این مذاکرات صبح روز پنجشنبه 16 آبان با حضور کاترین اشتون و محمد جواد ظریف برگزار شد.  مذاکرات پنجشنبه و جمعه در سطح معاونان برگزار شد و عباس عراقچی ریاست تیم مذاکره کننده ایران را بر عهده داشت.


مذاکرات ژنو

محل اقامت محمد جواد ظریف
محمدجواد ظریف وزیرخارجه کشورمان که برای گفتگو با 5+1 در سوئیس پس از پایان دور اول مذاکرات به محل اقامت خود رفت.

دور اول مذاکرات ایران و 5+1 درباره پرونده هسته ای ایران در حالی به پایان رسید که طرفین نسبت به پیشرفت آن ابراز رضایت کردند. عکس های سیامک ابراهیمی عکاس تسنیم، مونا هوبه فکر عکاس ایسنا  و محمد رضا علیمحمدی عکاس ایرنا از ظریف در محل اقامت خود در ژنو را در زیر می بینید. 

محمد جواد ظریف

محمد جواد ظریف



روز دوم مذاکرات
دومین روز از دور جدید مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 در ژنو در حالی آغاز شد که مجموعه اخبار و گزارش های منتشر شده از روز قبل، فضای مثبتی را از کلیت روند جاری به نمایش می گذارد. در حالی که هر دو طرف به موضوع ورود مذاکرات به مباحث جدی و محتوایی اشاره کرده اند، احتمال تدوین و امضای یک متن مقدماتی مشترک نیز مطرح شده است.

در پایان نخستین روز از دور جدید مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5، هر دو طرف ارزیابی مثبتی را از روند گفت و گوها ارائه داده و حتی احتمال رسیدن به یک توافق مکتوب را دور از ذهن ندانستند. تصاویر "منا هوبه فکر" عکاس ایسنا از روز دوم مذاکرات را در ادامه می‌بینیم: 

اشتون


گفتگوی مایکل مان با خبرنگاران در حاشیه روز دوم مذاکرات ایران و ۱+۵ - ژنو ۲




ظریف



جایی که ظریف پیش از مذاکره به آن نگاه می‌کند

محمد جواد ظریف گفت: همیشه قبل از آغاز مذاکرات به کوه‌های مون‌بلان نگاه می‌کنم.

در شرایطی که عکاس مشغول تصویربرداری از وزیر امورخارجه در اتاق وی در ژنو بود ظریف به کوه های مون بلان اشاره کرد و گفت خیلی وقت است که این کوه ها را ندیده ام ای کاش اولین باری که آمده بودم اینجا این کوه ها را می دیدم.

ظریف به عکاس تسنیم،  گفت که وقتی می خواهم به مذاکره بروم به این کوهها نگاه می‌کنم.

- قله "مون بلان" بلندترین قله رشته کوه‌های آلپ است که مرز دو کشور فرانسه و ایتالیا را از یکدیگر  جدا کرده است. مون بلان در زمان فرانسوی به معنی کوه سفید است.


گفتگوی عراقچی و وندی شرمن

در دیدار یک ساعته ای که میان وندی شرمن و عباس عراقچی در ژنو برگزار شد مذاکرات مهم و جدی برگزار شد.

به گزارش رویترز، در حاشیه نشست ایران و 5+1، نمایندگان آمریکا و ایران برای حدود یک ساعت  با یکدیگر دیدار کردند.

بر اساس گفته یک مقام آمریکایی، در دیدار «عباس عراقچی» معاون وزیر امور خارجه کشورمان و «وندی شرمن» معاون وزیر امور خارجه آمریکا گفت وگوهای جدی و مهمی انجام شد. ایسنا عکسی از گفتگوی این دو در حاشیه نشست منتشر کرد.


حضور غیر منتظره جان کری وزیر خارجه امریکا در مذاکرات هسته ای ایران

در حالی که مذاکرات هسته ای ایران و 5+1 در دومین روز خود به گفته دیپلمات ها به نقطه حساسی رسیده است جان کری وزیر خارجه امریکا امروز به طور غیر منتظره عازم ژنو شد تا در مذاکره سه جانبه ای با اشتون و ظریف شرکت کند. گفته می شود این نشست برای رسیدن به یک توافق مشترک صورت می گیرد. در همین رابطه وزیر خارجه امریکا پیش از عزیمت به ژنو با بنیامین نتانیاهو دیدار کرد.

نتانیاهو در این دیدار تاکید کرد که به توافق با ایران که آن را معامله تاریخی نامیده پایبند نخواهد بود. او ضمن انتقاد از مذاکرات ژنو به جان کری گفت ایران در مذاکرات به انچه می خواسته رسیده بدون آنکه چیزی بدهد. اما رسانه های خبری خارجی عکسی را مورد توجه قرار دادند که جان کری در حال گفتگوی تلفنی در بیرون از محل ملاقت با نتانیاهو است. این عکس را رسانه های اسرائیلی دقایقی قبل از عزیمت کری به ژنو منتشر کردند. گمانه زنی ها درباره این عکس حاکی از آن است که وزیر خارجه امریکا احتمالا موضوعات مطرح شده در نشست با نتانیاهو را با کاخ سفید در میان گذاشته است. 

جان کری



ورود جان کری به ژنو

جان کری وزیر خارجه امریکا، پس از ورود به ژنو سوئیس محل برگزاری مذاکرات ایران و کشورهای گروه 1+5، به هتل اینترکنتیننتال رفت.

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا پس از ورود به هتل اینترکنتیننتال (محل اقامت هیات‌های دیپلماتیک) در جمع خبرنگاران گفت که دیداری با جواد ظریف، وزیر خارجه ایران دارد. تصاویر عکاس ایسنا را در زیر می‌بینیم: 


پایان نشست ظریف با اشتون و کری
مذاکرات سه جانبه وزیران خارجه ایران و آمریکا و کاترین اشتون در راستای تفاهم نهایی بر روی متن بیانیه‌ای مشترک میان ایران و 1+5 پس از 5 ساعت پشت درهای بسته شب جمعه پایان یافت.

هم‌چنین ادامه گفت‌وگوها روز شنبه ساعت 8:30 به وقت محلی از سرگرفته خواهد شد.

عکس های منا هوبه فکر و محمدرضا علیمحمدی عکاس ایرنا از پایان این نشست را در زیر می بینید.
اشتون



برچسب ها: ژنو ، ظریف ، جان کری ، تصاویر
نظر شما