شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۳۳
کد خبر: ۶۹۹۴۲
|
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۲
اعلام ویژه برنامه های مراکز فرهنگی هنری غرب پایتخت به مناسبت ماه محرم
همزمان با فرارسيدن ايام محرم وسوگواري سيد و سالار شهيدان ، ویژه برنامه های مراکز فرهنگی هنری غرب پایتخت با رویکرد شناخت فلسفه عاشورا و ترویج فرهنگ حسینی برگزار می شود.

به گزارش شهر به نقل از  روابط عمومی فرهنگسرای تهران و مدیریت فرهنگی هنری منطقه 22 ، نمادهایکربلاییبهروایتکودکانعاشورایی ، پنجمین سوگواره فرهنگی ادبی "سبز سرخ " ، نشست های مذهبی ویژه محرم و عاشوراییان ، نمایشگاه آیین محرم و شکوفه های حسینی ویژه برنامه هایی است که به مناسبت سیدالشهدا (ع) میزبان شهروندان عزادار خواهد بود.
عاشوراییان در فرهنگسرای تهران 
"عاشوراییان" عنوان ویژه برنامه ای است که به مناسبت دهه اول محرم هر روز در فرهنگسرای تهران برگزار می شود.
این برنامه شامل سه بخش زیارت عاشورا ، مداحی و قرائت دعاست و حجت الاسلام و المسلمین حیدری سخنران برنامه ابعاد قیام عاشورا را تبیین می کند.
 حجت الاسلام حیدری در این برنامه با محورهایی هم چون آشنایی با معارف سیدالشهدا ( ع) ، دوستان و دشمنان امام حسین (ع) ، نقش نوجوانان در عاشورا ، پیام رسانی حضرت زینب (س) و ابعاد عرفی قیام سیدالشهدا (ع) سخنرانی می کند. 
ویژه برنامه عاشوراییان تا 21 آبان هر روز از ساعت 8 تا 9 در فرهنگسرای تهران پذیرای شهروندان عزادار حسینی است.
نمادهای کربلایی به روایت کودکان عاشورایی
باهدف آشنایی بیشترکودکان باآیین های عاشورایی،آموزه های اصیل فرهنگ شیعی،مفاهیم ایثار،شهادت طلبی،ظلم ستیزی وقیام سیدالشهداء (ع) ،برنامه کارگاهی ساخت نمادهای محرم ازسوی خانه فرهنگ امیرکبیر برگزارمیشود.
دراین برنامه بارویکردی فرهنگی به آیین های سنتی عزاداری،نمادهای اصیل سوگواری سیدالشهدا(ع) به نوآموزان پیش دبستانی معرفی خواهدشد.
دراین برنامه کارگاهی ابتدا از سوی مربی توضیحاتی به زبان ساده درباره قیام امام حسین (ع) وپیشینه تاریخی سوگواری شهیدان کربلا ارایه می شود وسپس پرچم وسربندعزاداری توسط کودکان ساخته میشود تادرمراسم عزاداری محرما زآن استفاده کنند. 
این برنامه کارگاهی به همت خانه فرهنگ امیرکبیردرروزشنبه 18آبان همزمان باپنجمین روزماه محرم درخانه فرهنگ امیرکبیربرگزار می شود.
پنجمین سوگواره فرهنگي ادبي "سبز سرخ"
به مناسبت ماه محرم و درآستانه عاشوراي حسيني پنجمین سوگواره فرهنگي ادبي "سبز سرخ" با حضور شاعران عاشورایی و به همت فرهنگسرای تهران برگزار می شود.
در این مراسم هم چون دوره های پیشین ، شاعران عاشورایی منطقه حضور خواهند داشت و آخرین سروده های خود را در رثای سید و سالار شهیدان و 72 تن یاران باوفایش قرائت خواهند کرد.
بر اساس این گزارش محمد رضا طاهری شاعر و مداح اهل بیت(ع) در این مراسم ضمن قرائت اشعار خود ، سخنرانی خواهد داشت. وی متولد 1363 تهران است و سرودن شعر را بطور جدی از سال 1383 وقتی که با دکتر قیصر امین پور آشنا شد آغاز کرد . از آن سال به بعد به طور مرتب در جلسات خانه شاعران ایران حضور داشت ، تا اینکه در سال 85 به عضویت دفتر شعر جوان درآمد. در سال 89 اولین مجموعه غزلش را با عنوان " سرفه های گرامافون " منتشر کرد . سپس با نگاه تازه تری در سال 91 مجموعه شعر وی با نام "آرامگاه ادبی " که حاصل تجربه های جدیدی بود منتشرشد .

نظر شما