سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۰۷
کد خبر: ۶۹۹۵۱
|
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۷
آلودگی هوای تهران روند افزایشی پیدا کرده و امروز نیز فراتر از حد مجاز و در شرایط ناسالم قرار دارد.
به گزارش شهر، شاخص كيفيت هوا از 8 صبح  17 آبان تا 8 صبح  18آبان با میانگین 145  بالاتر ازحد استاندارد و در شرایط ناسالم برای گروههای حساس قرارد دارد.این شاخص روز گذشته نیز با میانگین 126 ناسالم و فراتر از حد مجاز بود.

بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاههای سنجش آلودگی هوای شهر تهران بر میزان غلظت تمام آلاینده ها نسبت به روز گذشته در همین ساعت افزوده شده و میانگین غلظت آلاینده ­ذرات معلق کمتر از دوونیم میکرون فراتر از حد مجاز است.

لازم به ذکر است ایستگاههای پارک رز ، پیروزی ، تهرانسر ، دانشگاه صنعتی شریف ، دروس ، شادآباد ، پارک رازی ، پارک سلامت ، پارک شکوفه ، پارک قائم ، دانشگاه علم و صنعت و فرمانداری شهرری به لحاظ آلاینده ذرات معلق کمتر از دوونیم میکرون در شرایط ناسالم قرار دارد.

گزارش هواشناسی حاکی از آسمانی نیمه ابری تا ابری در بعضی ساعات بارش پراکنده است. به این ترتیب انتظار میرود شاخص کیفیت هوا تا ساعات ظهر در شرایط ناسالم برای گروههای حساس باقی بماند.

افزایش احتمال علائم تنفسی در افراد حساس، تشدید بیماری قلبی و ریوی ، مرگ و میر زودرس در افراد مبتلا به بیماریهای قلبی، ریوی و افراد مسن از اثرات بهداشتی آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون در مناطق ناسالم برای گروههای حساس است.

 توصیه می شود افراد مبتلا به بیماری‎های قلبی و ریوی ، سالمندان و کودکان در مناطق ناسالم برای گروههای حساس، فعالیت‌های طولانی مدت در فضای باز را کاهش دهند.

برچسب ها: آلودگی هوا
نظر شما