شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۲۳
کد خبر: ۶۹۹۸۹
|
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۰
شهردار منطقه 7 از نصب سیستم هوشمند در ناوگان اتوبوسرانی منطقه و تجهیز این ناوگان به منظور کاهش زمان سفر و مدیریت ناوگان خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از  روابط عمومی شهرداری منطقه 7، دکتر رضا نگهبان با اعلام این خبر افزود: برنامه‌ریزی دقیق و کار آمد برای بهره وری افزونتر حمل و نقل عمومی و سبک  کردن بار ترافیک شهری، مرتبط نمودن اطلاعات مربوط به مسیر ترافیکی حمل و نقل عمومی با سیستم چراغهای راهنمایی و اولویت بخشی به حرکت اتوبوسها در تقاطعات شهری و ارتقای رضایت شهروندان از چشم اندازهای بهره گیری از سیستم مدیریت ناوگان اتوبوسرانی است.


 وی افزود: برای هوشمندسازی سیستم ناوگان اتوبوسرانی شهرداری منطقه و اجرای زمانبندی و نظارت بر خطوط ، تعداد 8 دستگاه رایانه و  8دستگاه مودم جهت اتصال به اینترنت تحویل مدیران خطوط منطقه جهت دسترسی به نرم افزار شد. شهردار منطقه 7 تصریح کرد: به وسیله این نرم افزار و با توجه به نصب GPS  بر روی تمام اتوبوسها امکان دسترسی به کلیه اطلاعات شامل اتوبوسهای فعال، اتوبوسهای متوقف، اتوبوسهای داخل تعمیر گاه، اتوبوسهای خارج از خط، ارائه نقشه آنلاین از وضعیت خط، ارائه جدول آنلاین از وضعیت خط از قبیل تعداد رفت و مسیر هر اتوبوس،  تعداد توقف،  مقدار توقف، سرعت مجاز و غیر مجاز اتوبوس در مسیر، وضعیت ایستگاه و جستجوی موقعیت اتوبوسهای خط به آسانی وجود دارد.


 وی یادآور شد: این سیستم قابلیت  ارائه گزارشات عمومی کارکرد خط،  کارکرد اتوبوس، تخلف سرعت،  زمان گاراژی غیر مجاز، اشکال فنی، زمان خروج از توقفگاه، عدم کارکرد، کیلومتر طی شده،  کارکرد نیمراه، توقف،  انتقال اتوبوس و زمان رسیدن اتوبوس بعدی و ارائه گزارشات تحلیلی شامل انحراف از برنامه زمانبندی  و... را امکان پذیر می کند. 


به گفته نگهبان، دسترسی مدیران خطوط به نرم افزار مذکور منجر به کاهش انحراف از زمانبندی خط و سرویس دهی مطلوبتر می شود. وی با اشاره به نوسازی و تجهیز کانکسهای مدیران خطوط، اظهار داشت:  تعداد هشت کانکس در خیابان معلم، میدان امام حسین (ع)،  میدان سپاه، پیچ شمیران، ابتدای خیابان بهار، میدان هروی و پایانه شهید بهشتی نصب شده است.


 شهردار منطقه 7 یادآور شد:  GPSیا سیستم مکان یابی جهانی زیر ساخت ضروری در ایجاد سیستم هوشمند  حمل و نقل است که این مهم در منطقه 7 محقق شده و تمام اتوبوسهای سطح منطقه به سیستم مکان یابی جهانی تجهیز شده اند. 


نگهبان با اشاره به نصب کد‌های GIS  چهار رقمی در تمام ایستگاههای سطح این منطقه، افزود: شهروندان می توانند در ایستگاههای اتوبوس از زمان ورود اتوبوس به ایستگاه از طریق پیا‌مک مطلع شوند.  


وی ادامه داد: شماره چهار رقمی در تابلوهای ایستگاههای اتوبوس سطح منطقه نصب شد تا شهروندان از طریق پیا‌مک بتوانند از زمان دقیق حضور اتوبوسها در ایستگاهها آگاه شوند.شهردار منطقه 7 با اشاره به اینکه یک سیستم منضبط‌ ‌اتوبوسرانی باید خود را مقید به زمان بندی در ارائه خدمات بداند، افزود: در شهر انسان محور، باید برای وقت انسانها ارزش قائل شد و شرایط برای آرامش و آسایش هر چه بیشتر مسافران فراهم شود. 

نظر شما