دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۴۶
کد خبر: ۶۹۹۹۰
|
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۲
همزمان با ایام محرم و با هدف افزایش سطح سلامت روحی و معنوی شهروندان ویژه برنامه های فرهنگی و سلامت در خانه های سلامت و مساجد و حسینیه ها ی منطقه 3 تهران با محوریت عاشورا و عزاداری امام حسین (ع) برگزار می شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 3، این برنامه ها از تاریخ 15الی27 آبان ماه با عناوینی چون نقش تربیتی مراسم عزاداری عاشورا بر روی کودکان و نوجوانان،کارگاه معنویت و اثار آن بر آسایش روان،بهداشت فردی و محیط در ایام محرم،کسب انرژی از مکتب امام حسین (ع)، کارگاه آموزشی نذورات در محرم و مضرات استفاده از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی،آموزش بهداشت مساجد در محرم ویژه نمازگزاران، بهداشت روانو مفاهیم و ترجمه قران کریم در سلامتدر مساجد ،حسینیه ها و سرای محلات برگزار می شود.

بر اساس این گزارشآموزش تغذیه بیماران دیابتی ویژهنمازگزاران،سخنرانی در باب رسالت امام حسین درروز عاشورا،سلامت خانواده از دیدگاه ائمه (ع)، بخشش درمانی

،خانواده از دیدگاه امام حسین ( ع )،شعر عاشورایی و بررسی ادبیات عاشورایی، محفل انس با قرآن از دیگر برنامه های مذهبی و آموزشی در ایام محرم و سالروز شهادت سرور و سالار شهیدان است .

گفتنی است ایستگاه تست قند خون و فشار خون در سرا ی محلات ، تعدادی از مساجد و حسینیه ها و بوستان دکتر شریعتی نیز از سوی اداره سلامت معاونت امور اجتماعی شهرداری منطقه 3 پیش بینی شده است .

نظر شما