يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۴۵
کد خبر: ۷۰۰۱۴
|
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۱
همزمان با برگزاری ایام سوگواری محرم، نمایشگاهی از نقاشی‌های رنگ و روغن مهدی طالعی‌نیا با مضمون مذهبی و عاشورا در موزه هنرهای زیبا سعدآباد و نمایش پرده نقاشی قهوه‌خانه‌ای در مجموعه فرهنگی نیاوران برپا شد.
به گزارش شهر، در این نمایشگاه شش اثر پرده نقاشی با تکنیک رنگ روغن روی بوم و با موضوع عاشورایی به مدت 10 روز در محل موزه هنرهای زیبا به نمایش گذاشته شد.

هنرمند معاصر مهدی طالعی نیا متولد 1352 در تهران است و از سال 67 نقاشی رنگ روغن را آغاز و از سال 75 به صورت علمی آن را دنبال کرده و از سال 81 به صورت حرفه ای به سبک قهوه خانه ای روی آورده است.

این هنرمند در نقاشی قهوه خانه ای هم به صورت سنتی و هم پست مدرنیسم در قالب سیمیولوژی (نشانه‌شناسی) و ( شی‌ءشناسی) به خلق آثارش پرداخته است. 

این نمایشگاه تا 25 آبان ماه برپا است و علاقمندان به هنر نقاشی قهوه خانه ای می توانند همه روزه ( بجز روزهای دوشنبه) از ساعت 9 تا 17 از این نمایشگاه در موزه هنرهای زیبا واقع در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد بازدید کنند.



نمایش پرده نقاشی قهوه خانه ای در کاخ نیاوران

همچنین نمایش پرده نقاشی قهوه خانه ای با موضوع واقعه کربلا و وقایع ظهر عاشورا در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران نیز در معرض نمایش عموم قرار گرفت.

این اثر که متعلق به مخزن کاخ نیاوران است، واقعه کربلا را به تصویر کشیده و در ابعاد 180*310 سانتی متر و با تکنیک رنگ و روغن بر روی بوم کرباس خلق شده است.

نقاشی قهوه‌خانه‌ای از هنرهای عامیانه با موضوعات مشابه بوده که محصولات هنری متعال را به نمایش می‌گذاشتند.

علاقه‌مندان برای بازدید این اثر می‌توانند تا پایان محرم همه‌روزه از ساعت 9 تا 17 به کاخ اختصاصی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران واقع در میدان شهید باهنر (نیاوران) مراجعه کنند.
منبع: ایرنا
نظر شما