دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۲۱
کد خبر: ۷۰۰۵۵
|
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۴
يك فوق تخصص ریه هم زمان با تشديد آلودگي هواي تهران اعلام كرد:
يك فوق تخصص بیماری های ریوی هم‌زمان با تشديد آلودگي هواي تهران گفت: سن سكته قلبي مردم تهران به زير 40 سال كاهش يافته و حملات قلبي، سكته‌ها و مرگ هاي زودرس در جوانان تهران به سرعت در حال افزايش است.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، دكتر ابراهيم رضي افزود: ريه انسان در شرايط عادي نيازمند ورود روزانه 15 كيلو گرم هواي پاك است كه در شرايط آلودگي هوا چنين امكاني براي شهروندان ميسر نيست و در نتيجه سلامتي آنان در معرض خطر قرار مي گيرد.
وي با اشاره به اين كه انواع بيماري‌هاي چشم، بيني، حلق، ريه و قلب، از جمله آثار مخرب آلودگي هوا بر انسان به شمار مي‌آيند، اظهار كرد: آلودگي هواي يكي از عوامل مهم خطرساز براي سلامت انسان‌هاست که این نکته از سوي سازمان بهداشت جهاني نیز مورد تایید قرار گرفته است.
دكتر رضي با بيان اين كه آمار مرگ و مير و سكته¬هاي قلبي در تهران طي سال‌هاي اخير با افزايش روزافزوني رو به رو بوده، تصريح كرد: كودكان، سالمندان، زنان باردار و بيماران قلبي و ريوي، چهار گروهی هستند که بیشتر از سایر گروه¬های جامعه در معرض خطر شديد آلودگي هوا قرار دارند.
وي با تاكيد بر اين كه عدم خروج از منزل، نخستين توصيه‌اي است كه به اين گروه از شهروندان و ساير گروه‌هاي در معرض خطر مي‌توان نمود، اضافه كرد: متاسفانه بسياري از شهروندان هنگام تعطيلي مدارس به دلیل افزایش آلودگي هوا، به جاي ماندن در خانه به اتفاق فرزندانشان به ویژه در ساعات عصر براي گردش بيرون مي‌روند و این تعطيلي را با زنگ تفريح اشتباه مي گيرند.
اين فوق تخصص بيماري‌هاي ريوي در پايان با این توصیه که شهروندان حتي المقدور در محدوده مركزي شهر که هوای آن آلوده¬تر است تردد نكنند، خاطرنشان كرد: اصولاً ماسك‌ها در جلوگيري از ورود آلاينده‌ها به ريه شهروندان تاثيري ندارند و در اين ميان تنها ماسك‌هاي استاندارد فيلتردار، می توانند اندكي موثر باشند.
نظر شما