سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۳۲
کد خبر: ۷۰۱۵۰
|
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۴
آلودگی هوای تهران با کاهش 41 واحدی نسبت به روز گذشته اکنون در شرایط ناسالم قرار دارد.
به گزارش شهر، شاخص كيفيت هوا از 8 صبح دیروز 19 آبان تا 8 صبح امروز 20 آبان با کاهش  نسبت به روز گذشته بالاتر از حد استاندارد و اکنون با میانگین 101 در شرایط ناسالم قرار دارد.این شاخص دیروز 142 بود.

بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاههای سنجش آلودگی هوای شهر تهران از میزان غلظت کلیه آلاینده ها نسبت به روز گذشته در همین ساعت کاسته شده است. به این ترتیب میانگین غلظت آلاینده ­ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون فراتر از حد مجاز بوده و شاخص کیفیت هوا هم اکنون در شرایط ناسالم برای گروههای حساس است.

گزارش هواشناسی حاکی از آسمانی نیمه ابری تا ابری در پاره ای نقاط غبار محلی است. به این ترتیب انتظار می رود شاخص کیفیت هوا تا ساعات ظهر در شرایط ناسالم برای گروههای حساس باقی بماند.

افزایش احتمال علائم تنفسی در افراد حساس، تشدید بیماری قلبی و ریوی، مرگ و میر زودرس در افراد مبتلا به بیماریهای قلبی، ریوی و افراد مسن از اثرات بهداشتی آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون در مناطق ناسالم برای گروههای حساس است.

 توصیه می شود افراد مبتلا به بیماری‎های قلبی و ریوی ، سالمندان و کودکان در مناطق ناسالم برای گروههای حساس، فعالیت‌های طولانی مدت در فضای باز را کاهش دهند.
مطالب مرتبط
برچسب ها: آلودگی هوا
نظر شما