دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۲۰
کد خبر: ۷۰۲۲۳
|
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۱
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 3 تهران از راه اندازی کافه های کتاب در محلات این منطقه خبر داد.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 3، مهدی پیرهادی در این خصوص گفت : در کافه های کتاب علاوه بر دسترسی به منابع کتاب ، برنامه های متنوع فرهنگی شامل رونمایی و نقد کتاب ، شعر خوانی ،تقدیر از شاعران و نویسندگان وکتابخوانی دسته جمعی در کنار امکانات پذیرایی ساده برای شهروندان فراهم شده است .
 
وی در ادامه با اشاره به استقبال خوب شهروندان از کافه های کتاب گفت : با توجه به اینکه در حال حاضر نیازهای شهروندان نیز تغییر نموده است می بایست در جهت سلایق مردم قدم های جدیدی را برداشت و با حمایت به این مسئله که بیشتر مراجعین به کتابخانه ها را دانش آموزان و دانشجویانی تشکیل می دهند که برای مطالعه کتب درسی خود به کتابخانه مراجعه می کنند ، این منطقه توسعه کافه های کتاب را در دستور کار خود قرار داده است .
 
پیرهادی با اشاره به اینکه نخستین کافه کتاب در سرای محله درب دوم فعال شده است افزود: این محل هم اکنون با مشارکت شهروندان این محله و حضور شاعران و نویسندگانی چون " مصطفی رحماندوست " در حال فعالیت است .
وی به برنامه های در دست اقدام این منطقه اشاره کرد و افزود: راه اندازی کافه کتاب در سرای محله امانیه و داوودیه نیز در مراحل نخست و محلات آرارات و سیدخندان نیز در برنامه های بعدی این حوزه قرار دارند.
 
پیرهادی در ادامه از دیگر ویژگی های کافه کتاب به فضاسازی محیطی متناسب با نیاز کافه کتاب به همراه به همراه پذیرایی ساده از شهروندان اشاره کرد و افزود: کافه کتاب محله درب دوم در خیابان شهید کلاهدوز ، خیابان شهید بهمنی ، خیابان شهید قلندری ، پلاک 47 قرار دارد و با 500 جلد کتاب و در یک فضای صمیمی از ساعت 10 صبح تا 10 شب با شماره تماس 26604408 آماده خدمات رسانی به شهروندان است .
نظر شما