دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۲۷
کد خبر: ۷۰۲۳۷
|
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۳
استاندار تهران گفت: جوش شيرين در نانهاي تهران نگران كننده است چرا كه ارزش غذايي پائيني دارند و باعث بروز انواع بيماريهاي گوارشي در شهروندان مي‌شوند.
به گزارش شهر، سيد حسين هاشمي استاندار تهران در نهمين جلسه شوراي برنامه ريزي و توسعه استان تهران گفت: بعنوان نمونه آزمايش‌هاي اداره كل استاندارد و تحقيقات صنعتي استان بر روي نان لواش نشان مي‌‌دهد كه درصد بالايي از نان‌هاي لواش را جوش شيرين تشكيل مي‌دهد. كه همين وضعيت نگران كننده در ساير نان هاي ديگر هم وجود دارد و اين نان ها ارزش غذايي پائيني دارند و باعث بروز انواع بيماريهاي گوارشي در شهروندان مي‌شوند.

وي تأكيد كرد: با برنامه ريزي كه در اين زمينه داريم يكي از مناطق شهر يا استان را بعنوان نمونه بررسي مي‌كنيم و سعي داريم تا كيفيت نان را ارتقاء دهيم.

75 درصد آسانسورهاي مسكن مهر استاندارد نيست

رئيس شوراي برنامه ريزي استان تهران همچنين گفت: 97 درصد از آسانسورهايي كه در مسكن‌ مهر استفاده شده فاقد استانداردهاي لازم است و از نظر كارشناسي استفاده از آنها كاملاً مردود مي‌باشد و تا اين مشكل و مشكلاتي از اين دست در مسكن‌هاي مهر رفع نشود نبايد واگذاري صورت گيرد.

در مبارزه با زمين خواري خط قرمز نداريم

هاشمي يادآورشد: حفظ جان و حقوق شهروندي وظيفة همة مسئولين است و بايد همه خود را ملزم به رعايت اين حقوق كنيم.

وي در مورد مبارزه با پديده زمين خواری تاكيد كرد: نبايد به افراد سودجو اجازه دهيم كه عرصه‌ها و اراضي ملي را تصرف كنند و به اموال مردم دست اندازي كنند و قاطعانه با اين پديده برخورد خواهيم كرد و خط قرمزها حفظ حقوق بيت المال است.

رئيس شوراي حفظ بيت المال استان تهران يادآورشد: بيش از 80 درصد مساحت استان را اراضي ملي تشكيل مي‌دهند و ارزش زمين در استان تهران بسيار بالاست و همين امر باعث مي‌شود تا افراد متخلف در ايام تعطيل و بويژه ايام عزاداري از فرصت استفاده كنند و اراضي ملي را تصرف كنند كه البته به اين افراد اجازه نخواهيم داد و به شدت برخورد خواهيم كرد.

وي افزود: در اين خصوص مكاتباتي از سوي كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي با استانداري صورت گرفته درخصوص مبارزه با زمين خواران در هر نقطه از استان باكسي تعارف ندارم و به شدت برخورد خواهيم كرد.

رئيس شوراي برنامه ريزي و توسعه استان تهران افزود: با بررسي‌هاي بعمل آمده 20 ميليارد تومان اعتبار براي هندسي كردن اراضي ملي و منابع طبيعي در استان لازم است تا اين اراضي داراي سند شوند.

وي در ادامه به معضل آلودگي هوای تهران اشاره كرد و افزود: توسعه جنگلكاري در اراضي شمال شهر تهران را در دستور كار داريم و تاكنون 4500 هكتار در اين اراضي جنگلكاري شده است.
نظر شما