سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۲۳
کد خبر: ۷۰۳۳۵
|
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۳
رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم تخصيص اعتبار ویژه برای رسيدگی به مساجد تهران تأكيد كرد و گفت: كار تعمير و بازسازی مساجد تهران و احداث مساجد تازه تأسيس نياز به 100 ميليارد تومان اعتبار دارد که این امر مساعدت مسئولان شهری و سایر حوزه های مرتبط با فعالیت های دینی و مساجد را می طلبد.
به گزارش شهر حجت‌الاسلام عبدالمقیم ناصحی رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران به برنامه‌های در نظر گرفته شده برای مساجد در سال 93 اشاره كرد و گفت: از سه سال پيش برنامه احداث 40 باب مسجد در دستور كار قرار گرفته است که تعدادی از این مساجد مورد بهره برداری قرار گرفتند و در سال آتی سایر مساجد شهر تهران نیز تکمیل و بهره برداری خواهد شد.

وی با اشاره به اينكه تاكنون بیش از 15 باب از اين مساجد احداث شده است، بیان کرد: 25 مسجد باقی مانده نيز در دست احداث است و تا سال آینده كار احداث آن‌ها به پايان خواهد رسيد.

رئيس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم تخصيص اعتبار ویژه برای رسيدگی به مساجد تهران تأكيد كرد و گفت: كار تعمير و بازسازی مساجد تهران و احداث مساجد تازه تأسيس نياز به 100 ميليارد تومان اعتبار دارد که این امر مساعدت مسئولان شهری و سایر حوزه های مرتبط با فعالیت های دینی و مساجد را می طلبد.

وی در ادامه به بخشی از اقدامات صورت گرفته برای توسعه مساجد در شهر تهران اشاره کرد و گفت: سال گذشته کلنگ احداث 72 مسجد جدید در شهر تهران همزمان با ایام ماه محرم به زمین زده شد که عملیات اجرایی این مساجد در حال انجام است، همچنین با مساعدت شهرداری تهران زمین هایی برای احداث مساجد در نقاط مختلف شهر واگذار شده است.

ناصحی عنوان داشت: با وجود این اقدامات هم اکنون حدود دو هزار مسجد در شهر تهران وجود دارد اما نیاز است تا این مساجد توسعه پیدا کنند و روند ساخت مساجد در شهر تهران با شتاب بیشتری ادامه داشته باشد.

نظر شما