يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۲۳
کد خبر: ۷۰۳۴۱
|
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۲
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت : هزینه شیمی درمانی بیماران براساس دستورالعمل وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی از 30 تا 100 درصد رایگان می شود.
به گزارش شهر دکتر مسعود یاوری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار داشت : فعالیت 6 مرکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به عنوان قطب درمان سرطان هستند که امکان رایگان کردن هزینه های شیمی درمانی بیماران در این مراکز وجود دارد .
 
وی خاطرنشان کرد :در حال حاضر در محدوده تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، بیمارستان های آیت ا... طالقانی، شهدای تجریش، کودکان مفید، مسیح دانشوری، امام حسین(ع) و محک به عنوان قطب های درمان سرطان فعال هستند و به بیماران خدمات رسانی می کنند.
 
یاوری ادامه داد: با تلاش های انجام شده به منظور ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات این مراکز پیگیری های لازم برای افزایش تعداد قطب های تشخیص سرطان دانشگاه در حال انجام است .
 
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در مورد آمپول هرسپتین نیز گفت : دوز 150 میلی گرم آمپول هرسپتین که در سه مرکز شهدای تجریش، آیت ا... طالقانی و امام حسین(ع) برای بیماران مبتلا به سرطان سینه استفاده می شود تحت پوشش 90درصدی بیمه قرار داردو 10درصد باقی مانده هزینه آن نیز از اعتبارات دانشگاه پرداخت می شود. اما دوز 440 میلی گرم این دارو تحت پوشش بیمه قرار ندارد بنابراین 10 درصد هزینه آن از محل اعتبارات دانشگاه و 90درصد مابقی توسط بیمار پرداخت می شود .
منبع: ایرنا
نظر شما