جمعه ۰۴ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۴۷
کد خبر: ۷۰۳۶۵
|
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۹
در جلسه دفاع از وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان مطرح شد/
رئیس جمهور با اشاره به اینکه حضور گودرزی سلامت و اخلاق را در وزارت ورزش حاکم می کند،گفت: نگاه دولت به مسئله ورزش یک نگاه تخصصی است، در سایه ورزش ما می‌توانیم غرور، افتخار ملی و انسجام بیشتر ملی را شاهد باشیم.
به گزارش شهر حسن روحانی رییس جمهور در نشست علنی امروز (یکشنبه 26 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) در جلسه دفاع از وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: شرایط کشور، جامعه و شرایط بین الملل تقاضا می کند که بیش از پیش در کنار یکدیگر باشیم و دست به دست هم دهیم و به اولویت های مورد نظر مجلس، مردم و دولت بپردازیم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه برای چهارمین بار است که برای معرفی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در مجلس حاضر می شوم و با تأکید بر اینکه در سه جلسه گذشته نکاتی را درباره اهمیت ورزش و جوانان به عرض رساندم گفت: همانطور که در جلسات گذشته به آن اشاره کردم دولت خود را پیکره ای از نظام در کنار مجلس می داند و همه این اعضای نظام جمهوری اسلامی ایران در کنار یکدیگر باید بار سنگین را به دوش بگیرند.

وی افزود: دولت به حقوق قانونی مجلس توجه دارد و اینکه نمایندگان مجلس به وزیر پیشنهادی رأی اعتماد بدهند یا ندهند حق قانونی آنها می داند اما در عین حال در کنار همه حقوق قانونی که ما در اختیار داریم و وظایفی که بر دوش داریم و شرایط کشور و منطقه تقاضا می کند که بیش از پیش در کنار یکدیگر باشیم و دست به دست هم دهیم و به اولویت های مورد نظر مجلس، مردم و دولت بپردازیم.

روحانی گفت: دولت در همان روز تحلیف ریاست جمهوری لیست وزرا را تقدیم مجلس کرد تا هیچگونه تأخیری در انجام وظیفه خود نداشته باشد که از این حیث مورد توجه و تحسین رهبری و مردم و خود نمایندگان قرار گرفت و ما امروز به مرز سه ماه از زمان فعالیت دولت رسیده ایم که امیدواریم امروز دولت بعد از سه ماه تکمیل شدن بتوانیم بهتر به وظیفه خود عمل کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه خواست مردم حل مشکلات معیشتی، مسائل اجتماعی، مسئله تورم و اشتغال و مسائل سیاست خارجی و فرهنگی و اجتماعی است، افزود: برای حل این مسائل جز همکاری نزدیک دولت و مجلس راه دیگری وجود ندارد. همه باید دست به دست هم دهیم از این مشکلات عبور کنیم . من تردیدی ندارم که با وحدت و یکپارچگی و همدلی مشکلات مردم را حل و فصل خواهیم کرد.

روحانی افزود: دولت در سیاست خارجی در صورتی موفق خواهد بود که بیگانگان وحدت، اتحاد و یکپارچگی ما را مشاهده کنند و در این وحدت و یکپارچگی قوا بیش از همه توجه به دولت و مجلس دوخته شده است البته دولت مصمم به تعامل و همکاری با مجلس است و من تردیدی ندارم که اراده مجلس هم همکاری است . همانطور که دولت و مجلس دغدغه هایی دارند هدف ها و راهکارهای مشترکی را نیز مدنظر قرار می دهند.

وی ادامه داد: در ماه آینده تلاش ما این است که بتوانیم بودجه را آماده کنیم که آنجا هم میدان تعامل مجلس و دولت با یکدیگر است.همکاری دولت و مجلس به این امر منجر می‌شود که بتوانیم بودجه‌ای را که در خور کشور و ملت است، برای سال آینده با همکاری یکدیگر دولت تهیه کرده و مجلس تصویب کند.

رییس جمهور ادامه داد: در زمینه وزارت ورزش و جوانان همانطور که در گذشته نیز اشاره کردم و در برنامه دولت تدبیر و امید آمده است ورزش را یک فعالیت نشاط‌ آفرین، سلامت‌بخش، انسجام‌آفرین و حتی زمینه مناسبی برای کاهش هزینه‌های دولت در اداره کشور و ایجاد ثروت ملی می‌دانم.

وی افزود: دولت بر این مبنا نگاهش به مسئله ورزش یک نگاه تخصصی است، در سایه ورزش ما می‌توانیم غرور، افتخار ملی و انسجام بیشتر ملی را شاهد باشیم.

روحانی تصریح کرد: در سایه توسعه ورزش ما می‌توانیم شاهد سلامت جسمی و روحی و اجتماعی در کشورمان باشیم و  به توسعه اقتصادی نیز نگاه کنیم.

وی ادامه داد: صنعت ورزش زمینه‌ای برای اشتغال در جامعه است، بنابراین دولت هم به ورزش حرفه‌ای، قهرمانی و نیز ورزش عمومی توجه خواهد داشت.

رئیس‌جمهور یادآور شد: بالاتر از همه موارد ذکر شده بسیاری از آسیب‌های اجتماعی که ما امروز با آنها مواجهیم بخش بزرگی از این آسیب‌ها را در سایه توسعه ورزش می‌توانیم کاهش دهیم و اگر بگوییم ورزش امنیت اجتماعی و یا حتی عامل موثری در امنیت ملی است سخنی به گزاف نگفته‌ایم.

روحانی افزود: در کنار مسئله ورزش، مسئله جوانان مطرح است، گر چه این دو در کنار یکدیگر بار این وزارتخانه را سنگین کرده اما دولت خود را متعهد می‌داند که قانون مجلس را در زمینه این وزارتخانه اجرا کند و بنابراین مسئله توجه به جوانان بسیار حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: جامعه ما یک جامعه جوان یا به تعبیر بعضی بسیار جوان است و ما باید به دغدغه‌هایی که مربوط به جوانان جامعه است، توجه کنیم.

روحانی گفت: البته وزارتخانه‌های مختلفی مسئولیت جوانان را برعهده دارند که از جمله آنها می‌توان به آموزش و پرورش، آموزش عالی، وزارت ارشاد و وزارت کار اشاره کرد. هر کدام از اینها تمام بخش‌های اقتصادی دولت، همگی یک بخش از وظایف‌شان مربوط به جوانان جامعه است، اما در عین حال این وزارتخانه نیز وظیفه خاصی نسبت به جوانان برعهده دارد.

رئیس جمهور با بیان اینکه جوانان امروز ما معضل اصلی‌شان در یک روزگاری تحصیل و تحصیلات عالیه بود، افزود: شاید اکنون از آنگونه مشکلات رهایی یافته باشیم، امروز مشکل اصلی برای جوانان مسئله اشتغال، منزلت اجتماعی، مسائل فرهنگی، اجتماعی و مسائلی از قبیل رفع مشکلات مسکن و ازدواج که بسیاری از این مشکلات در واقع به مشکل اصلی یعنی اشتغال برمی‌گردد.

وی ادامه داد: در این زمینه همه وزارتخانه‌های دولت مسئولیت سنگینی را کم و بیش برعهده دارند. در بخش فرهنگی، اجتماعی و در بخش اقتصادی و حتی در بخش سیاسی و امنیتی، اما این وزارتخانه باید با کمک سایر وزارتخانه‌ها به ویژه به مسئله جوانان و حل مشکلات آنان بپردازد.

روحانی افزود: برای آنکه فردی بتواند این بار سنگین رفع مشکلات جوانان را بر دوش بگیرد، فرد صاحب‌نظر، متخصص و مدیری را برای وزارت ورزش و جوانان به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد کردیم.

رئیس جمهور تصریح کرد: محمود گودرزی از لحاظ تخصصی،‌ دانش و فعالیت دانشگاهی در زمینه جوانان و ورزش بوده، دارای تألیفات متعدد و مقالات فراوانی است و سال‌ها به وظیفه معلمی خود در دانشگاه تهران اشتغال داشته و در دو زمینه ورزشی مقام مربی‌گری را دارد.

وی ادامه داد: محمود گودرزی کاملا به این محیط تخصصی آشناست، متخصصان فراوانی زیر دست این استاد تربیت شده‌اند و بنابراین می‌تواند با آشنایی که دارد افراد متخصص و صاحب‌نظری را در این زمینه به کار بگیرد، ضمن اینکه ما مسابقات آسیایی و جام جهانی را پیش‌رو داریم. هر چه سریع‌تر وزارت ورزش و جوانان باید دارای مسئول دائمی خود شود تا بهتر بتوانیم برای آینده این مسابقات و برنامه‌هایی که مدنظر است، برنامه‌ریزی کنیم.

روحانی افزود: گزینه پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان سابقه حضور در نهادهای انقلابی و نیز سابقه حضور در جبهه را دارد و ما امیدواریم فضای انقلابی وی با حضورش در وزارتخانه ایجاد کند، بیش از آنچه که امروز دارای فضای انقلابی است.

رئیس جمهور تصریح کرد: وزارتخانه ورزش و جوانان با سلامت بیشتر و با استقرار اخلاق بیشتر آن هم اخلاق قهرمانی، فتوت، مردانگی که در این زمینه همه ورزشکاران ما پیرو راه امیرالمومنین (ع) خواهند بود، محمود گودرزی بتواند در زمینه تخصصی، اخلاقی و فرهنگی و به خاطر سوابقی که در مدیریت اقتصادی داشته بتواند بخش اقتصاد ورزش را سامان دهد.

روحانی ادامه داد: همانطور که می‌دانید پروژه‌های بسیاری در زمینه ورزش ناتمام باقی مانده، ارزش این پروژه‌ها را تا 6 هزار میلیارد تومان برآورد می‌کنند که نیاز است این پروژه‌ها نیز به بهترین شکل به اتمام برسند که امید است با حضور محمود گودرزی در وزارت ورزش و جوانان و با رأی نمایندگان هم به ورزش کمک شود و هم به جوانان عزیز کشور امیدی بیشتری بدهیم.

رئیس جمهور یادآور شد: امید است امروز شاهد باشیم که دولت با رأی نمایندگان تکمیل شود و بتواند به وظایف سنگینی که قانون و مطالبات مردم بر دوش او گذاشته است، آنها را عملی کند.

منبع: خانه ملت
نظر شما