شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۵۰
کد خبر: ۷۰۳۷۵
|
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۵
نوروزی در گفت وگو با شهر تشریح کرد:
نماینده شهرداری تهران در کمیته آلودگی هوا، ممنوعیت تردد خودروهای آلاینده مانند پیکان، شناور شدن ساعات کار ادارات و مدارس و تصویب فوری راه اندازیBRT در بزرگراه همت را از جمله راهکارهای فوری شهرداری برای کاهش آلودگی هوا عنوان کرد.
وحید نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار شهر تصریح کرد: در جلسه روز گذشته کمیته مواقع اضطرار آلودگی هوا، بسته پیشنهادی برای مدیریت آلودگی هوای پایتخت در کوتاه مدت پیشنهاد دادیم که البته تصمیمی برای اجرایی شدن آن گرفته نشد.

نماینده شهرداری تهران در کمیته مواقع اضطرار آلودگی هوا اظهار داشت: ممنوعیت تردد موتورسیکلت‌ها در هسته مرکزی شهر، راه اندازی سرویس ادارات، شناور شدن ساعات کار ادارات و مدارس، توقف تردد خودروهای آلاینده ازجمله 70 هزارخودروی پیکان از مواردی است که رعایت آن می تواند در کوتاه مدت تاثیر بسزایی در کاهش آلودگی هوای شهر داشته باشد.

نوروزی تصریح کرد: در این بسته که شامل 6 بند است، پیشنهاد کردیم در مواقع اضطرار تردد موتورسیکلت ها در محدوده طرح ترافیک و حرکت خودروهای دودزا خصوصا پیکان،کامیون و کامیونت در سطح شهر ممنوع شود.

وی افزود: اصلاح ساعت کار صبح ها بین ساعات 6:30 تا 10 (صنایع و نظامی 6:30 ، مدارس 7:30 ، ادارات 8:30 ، بازار 10) ، دایر کردن مجدد سرویس ادارات، تصویب فوری راه اندازی سامانه BRT در بزرگراه شهیدهمت و  ارزیابی عملکرد تصمیم های کمیته اضطرار؛ میزان اجرا و تاثیر گذاری توسط مراجع علمی مثل جهاد دانشگاهی از دیگر پیشنهادهای شهرداری تهران برای مدیریت آلودگی هوای پایتخت در کوتاه مدت بود.

راهکارها تاثیرگذار و اجرای آن ضروری‌ست

وی اظهارداشت: این راهکارهای کوتاه مدت برای کاهش آلودگی هوا  بسیار موثر و ضروری است و قابلیت اجرایی خوبی دارد که امیدواریم استانداری تهران و دیگر اعضای کمیته مواقع اضطرار آلودگی هوا هرچه سریع تر نسبت به عملی کردن این پیشنهادها تصمیم بگیرند.

مشاور معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران یادآورشد: هر خودروی پیکان به اندازه 30 برابر خودروی معمولی آلودگی ایجاد می کند. علاوه برآن هر موتور هم 8 برابر یک خودروی معمولی آلودگی ایجاد می کند که کنترل تردد این وسایل نقلیه می تواند سهم عمده ای در کاهش آلودگی هوا داشته باشد.


احتمال تشکیل دوباره کمیته مواقع اضطرار در روزهای دوشنبه و سه شنبه

نوروزی تصریح کرد: علاوه براین برای حل مشکل آلودگی هوای تهران در بلند مدت باید مصوبات و آیین نامه های متعدد لغو و به عنوان یک برنامه، قانون هوای پاک در مجلس تصویب شود.

وی درباره جلسه آینده کمیته مواقع اضطرار آلودگی هوای تهران، گفت: تا به این لحظه زمانی برای جلسه آتی کمیته تعیین نشده است اما با توجه پیش بینی هواشناسی مبنی بر افزایش آلودگی هوا در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه، احتمال دارد این جلسه فردا برگزار شود.

نظر شما