يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۵۹
کد خبر: ۷۰۳۷۸
|
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۵
یک نماینده مجلس مطرح کرد:
نایب رییس کمیسیون عمران مجلس، گفت: اینکه گفته می‌شود دستگاه‌های اجرایی و ناظر بر پروژه مسکن مهر، کنترل و نظارت دقیقی بر روی این طرح نداشته و امروز برخی از متقاضیان مسکن مهر لغو قرارداد کرده و مبالغ خود را پس گرفته‌اند،صحت ندارد، لذا این اظهارات کلی گویی بوده و پذیرفتنی نخواهد بود.
علی اکبر آقایی مغانجوقی نایب رییس کمیسیون عمران مجلس در واکنش به احتمال لغو برخی قراردادهای مسکن مهر، گفت: اگر برخی واحدهای مسکن مهر با مشکلاتی مواجه‌اند و از کیفیت لازم و کافی برخوردار نیستند این موضوع به دلیل عدم نظارت و کنترل مسئولین اجرایی بر طرح‌های مسکن  بوده است.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی، افزود: اینکه گفته می‌شود دستگاه‌های اجرایی و ناظر بر پروژه مسکن مهر، کنترل و نظارت دقیقی بر روی این طرح نداشته و امروز برخی از متقاضیان مسکن مهر لغو قرارداد کرده و مبالغ خود را پس گرفته‌اند، بهانه‌ای بیش نیست، لذا این اظهارات کلی گویی بوده و پذیرفتنی نخواهد بود.

وی تصریح کرد: تمامی واحدهای مسکونی مهر دارای قرارداد مخصوص به خود هستند، لذا هیچ فردی بدون دلیل نمی‌تواند کیفیت و خدمات ارائه شده در این واحدها را زیرسوال برده و یا عنوان کند که مسکن مهر از کیفیت و استانداردهای لازم برخوردار نیست.

آقایی مغانجوقی با بیان اینکه هنوز جزییات مسکن اجتماعی از طرف وزیر راه و شهرسازی منتشر نشده است، اظهار کرد: طرح مسکن اجتماعی به طور کامل از طرف وزیر راه و شهرسازی تبیین و توضیح داده نشده است، لذا باید عنوان کرد مسکن اجتماعی مکمل مسکن مهر خواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با اشاره به برخی ویژگی‌های مثبت مسکن مهر، عنوان کرد: مسکن مهر توانست نرخ بالای زمین را حذف و بسیاری از افراد فاقد مسکن را با اندوخته‌ای اندک صاحب خانه کند.

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس، خاطر نشان کرد: اگر طرح مسکن اجتماعی ارزانتر از مسکن مهر تمام شود، امری مثبت و سنجیده تلقی خواهد شد، اما در صورتی که این طرح به افراد فاقد مسکن و آسیب پذیر فشار بیشتری وارد کند بازار مسکن وارد بحران جدیدی خواهد شد.
منبع: خانه ملت
نظر شما