شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۱۸
کد خبر: ۷۰۵۱۴
|
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۴
شهردار منطقه 10 از اجرای برنامه های ویژه فرهنگی به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در راستای ترویج فرهنگ کتاب خوانی، تامین منابع و ایجاد انگیزه در افراد جامعه در سطح محلات 10 گانه خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از  روابط عمومی شهرداری منطقه 10، فرامرز عظیمی شهردار منطقه ضمن اعلام این خبر با بیان این که ترویج فرهنگ مطالعه موجب انتقال میراث فرهنگی و گنجینه معارف و دستاوردهای عالمان و فرهیختگان به نسل های دیگر می شود، گفت: یکی از مهم ترین راهبردها و محورهای تحقق برنامه ریزی های صحیح فرهنگی، ترویج فرهنگ کتاب خوانی و مطالعه و ایجاد انگیزه و احساس نیاز بین مخاطبان در جامعه است و بر همین اساس برنامه های متعدد فرهنگی از 25 آبان تا 2 آذرماه با مشارکت شهروندان در سطح مدارس، مساجد، مراکز فرهنگی، سراهای محلات و ... اجرا می شود.


وی افزود: فضاسازي مناسب و تبلیغات محیطی با مضامين کتاب، كتابخواني و ترويج فرهنگ مطالعه از طریق نصب بنر و پوستر هفته کتاب، ارسال پیامک روزانه و اطلاع رسانی از طریق همشهری محله انجام شده است.

به گفته عظیمی، طی مراسمی از برترين‌های محلی در حوزه کتاب شامل؛ خردسال ترین و مسن ترین عضو کتابخانه، خیرین و اهدا گنندگان کتاب، برترین رتبه کنکور دانشگاه عضو کتابخانه، رابطان فرهنگی کتابخانه ها و مسئولین کانون های فعال خانه کتاب، صاحبان برترین کتابخانه های شخصی در منازل و ... تجلیل به عمل می آید.

شهردار منطقه با بیان این که ایستگاه مطالعه کتاب در سطح محلات 10 گانه راه اندازی می شود، افزود: استقرار اتوبوس سیار کتاب شمسه در برخی معابر پرتردد منطقه، برپایی نمایشگاه کتاب در میدان جمهوری، برپایی مسابقات مختلف، تورهای گردشگری و بازدید، نمایشگاه ها، نشست ها و کارگاه های آموزشی، پذیرش عضو کتابخانه به صورت رایگان و تخفیف برای تمدید عضویت، برپایی محافل ادبی و پاتوق های فرهنگی، اهدا کتاب رایگان و بروشور با محوریت نهضت حسینی (ع)، بر پایی نمایشگاه تازه های کتاب، نواخته شدن زنگ کتاب و كتابخواني در مدارس منتخب و ... از دیگر برنامه هایی است که به مناسبت این هفته برگزار می شود.

نظر شما