دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۰۱
کد خبر: ۷۰۵۸۰
|
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۶
همزمان با هفته کتاب و کتاب خوانی و به منظور ترویج فرهنگ مطالعه بین شهروندان ، بخش ویژه کودکان و نوجوانان در کتابخانه های محلی منطقه 3 راه اندازی شد.

به گزارش شهر به نقل از ورابط عمومی شهرداری منطقه 3 ، مهدی پیرهادی معاون امور اجتماعی و فرهنگی این منطقه با اعلام این خبر گفت: همزمان با هفته کتاب  و کتاب خوانی و به منظور گسترش فرهنگ مطالعه بین شهروندان به ویژه از سنین ابتدایی و همزمان  با  افزايش ظرفيت سالن های مطالعه و قرائت خانه های موجود ، بخش ویژه  کودکان و نوجوانان در کتابخانه های محلی منطقه 3 راه اندازی شد.

پیرهادی در ادامه تصریح کرد : در این بخش از صندلی ، میز و مخزن هایی در اندازه های کوچک تر و  رنگ های شاد و نیز کتب ویژه کودکان و نوجوانان استفاده شده است که موجب جذب آنها به این کتابخانه ها شود ضمن اینکه همراه با والدین خود بتوانند از فضا و امکانات موجود استفاده کنند.

وی کتابخانه های بوستان بهشت مادران ، ملت و دکتر شریعتی و کتابخانه مصطفی رحماندوست در محله درب دوم و محلات شهرک فجر،امانیه ،داوودیه و مجموعه شهربانو را از جمله کتابخانه هایی برشمرد که به بخش ویژه کودکان تجهیز شده اند.

پیرهادی از دیگر برنامه های این هفته به طرح خلاصه نویسی کتاب در این کتابخانه ها اشاره کرد و افزود: در این طرح 45 عنوان کتاب در 6 موضوع  روانشناسی، کودک، اجتماعی،ادبی ،مذهبی و تاریخی  از سوی کتابداران این کتابخانه ها در دو صفحه خلاصه نویسی شده و در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه 3 توزیع محصولات فرهنگی به منظور ترویج فرهنگ مطالعه ، توربازدید از کتابخانه ملی و باغ موزه قصر ،نواخته شدن زنگ کتاب در مدارس منتخب ، طرح هبه کتاب ، برپایی کارگاههای آموزشی و آسیب شناسی و مراسم و نشست ادبی و تجلیل از برترین های عرصه کتاب را از دیگر برنامه های پیش بینی شده در این هفته عنوان کرد.

نظر شما