سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۵۹
کد خبر: ۷۰۵۹۶
|
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۷
آثار نقاشی نصرت آینه‌چی در نگارخانه لاله ارایه و بررسی می‌شود.
به گزارش شهر،‌ نصرت آینه‌چی متولد سال 1334 در اردبیل است  و فعالیت های تجربی و آکادمیک خود را در رشته نقاشی سال هاست ادامه می دهد. تنوع تجربه های نقاشی او از واقع گرایی تا انتزاع  را در بر می گیرد ولی گرایش اصلی وی در آثارش نوعی واقع‌گرایی اجتماعی است.

آینه‌چی در اصل، نقاشی خودساخته است. مبنای کار او، پیش از دانش سرا و دانشگاه، به دلیل کمبود امکانات آن روزگار، براساس نوعی آزمون و خطا پا گرفته است واغلب با مطالعه بسیار دقیق از آثار ایلیا رپین و دیگر نقاشان قرن نوزده روسیه، با تمرین و ممارست مداوم شکل گرفته است و انعکاس همزمان این تمرین‌ها با ترسیم واقعیّت‌های تلخ و شیرین، محیط زندگی شهر و روستا، دیدگاه اجتماعی  او را آشکار می‌کند. مرور تاریخی آثار این نقاش، مسیر رو به تکامل او را از منظر تلفیق محتوا و فرم، در نقّاشی نشان می‌دهد.

آفریده‌های سال‌های اخیر او با شکستن قید و بندهای دست‌ و پاگیر نئوکلاسیسم و رئالیسم به سمت و سوی تجرید و انتزاع، پیش رفته است. و نمونه‌های درخشان آبستره اکسپرسیونیستی، درنگ جای فعلی اوست.

آینه‌چی تاکنون چندین نمایشگاه گروهی و انفرادی و شرکت دردومین و سومین دو سالانه‌ی نقاشی معاصر ایران را در کارنامه هنری خود ثبت کرده است.

آیین گشایش نمایشگاه روز پنجشنبه 30 آذر از ساعت 16 تا 20 با حضور هنرمندان و علاقه مندان برگزار خواهد شد و نمایشگاه تا 6 آذر ماه در روزهای غیر تعطیل از ساعت 10 تا 19 برای بازدید دایر خواهد بود.
 
نظر شما