شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۵۰
کد خبر: ۷۰۶۵۴
|
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۹
شهردار منطقه 7 از اجرای برنامه های ویژه فرهنگی به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در منطقه خبر داد و گفت: این ویژه برنامه ها با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی، تامین منابع و ایجاد انگیزه در افراد جامعه در سطح منطقه برگزار می شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 7، دکتر رضا نگهبان افزود: ریشه اصلی مشکلات اجتماعی عدم آگاهی است و مطالعه می‌تواند انسان را به جایگاه والا و شایسته‌ای برساند. حتی خداوند در قرآن کریم بارها انسان‌ها را به تفکر و اندیشیدن دعوت کرده است تا راه درست زندگی کردن را پیدا کنند.

دکتر نگهبان با اشاره به اینکه رشد کتابخوانی شرط نخست توسعه فرهنگی و اقتصادی است، عنوان کرد: هیچ ملتی بدون توجه به امر کتاب و کتابخوانی به شاخص ‎های توسعه دست ‎نیافته و توسعه بدون بستر فرهنگی در هیچ جای دنیا به نتیجه ‎ای مطلوب منتهی نشده است.

شهردار منطقه 7 با بیان اینکه وظیفه همه ماست که در اشاعه، گسترش و تقویت هر چه بیشتر موضوع کتاب و کتابخوانی اهتمام کنیم، تصریح کرد: به این منظور برنامه های متعدد فرهنگی با مشارکت شهروندان در منطقه 7 اجرا می شود.

به گفته وی، در بخش اطلاع رسانی و تبلیغات روزانه 10 هزار پیامک و بلوتوث در سطح محلات ارسال می شود.  همچنین  بنرهایی نیز به همین مناسبت در  سطح منطقه نصب شده است.شهردار منطقه ، تجلیل از برترین های محلی مانند خیرین و اهداء کنندگان کتاب، خردسال ترین و مسن ترین عضو کتابخانه، برترین رتبه کنکور عضو کتابخانه و مسئولین کانون های فعال، برگزاری مسابقات با محوریت ترویج حماسه حسینی و فرهنگ ایثار و شهادت، امر به معروف و نهی از منکر، عفاف و حجاب و...، توزیع محصولات فرهنگی در سرای محلات و مدارس، برپایی هماش و نشست ادبی به همراه نقد و بررسی، برگزاری تورهای فرهنگی و عضوگیری رایگان در کتابخانه های سطح منطقه را از دیگر اقدامات این منطقه به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی  برشمرد.

دکتر نگهبان با اشاره به اینکه این گونه اقدامات موجب جذب هر چه بیشتر نوجوانان به سمت کتابخانه‌ها است، یادآور شد: خداوند متعال، معجزه ابدی آخرین و محبوب ‎ترین فرستاده ‎اش را کتاب قرآن کریم، به عنوان سرآمد همه کتب قرار داده که این موضوع، روشنی جایگاه و اهمیت کتاب را در دین مبین اسلام مشخص می ‎سازد.

وی با تأکید بر نقش برجسته و حساس مطالعه در تکامل فردی و اجتماعی انسان بیان داشت: اگر مردم جامعه اهل مطالعه و کتا ‎بخوانی باشند، بسیاری از معضلات و ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی وجود نخواهد داشت. 

نظر شما