شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۱۷
کد خبر: ۷۰۸۲۶
|
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۸
مدیرعامل خانه کتاب بر ضرورت گسترش نمایشگاه یاد یار مهربان تاکید کرد و برگزاری آن را در دیگر استان‌های کشور در کنار پایتخت ضروری دانست.
به گزارش شهر به نقل از ستاد خبری یازدهمین نمایشگاه یاد یار مهربان، علی شجاعی صائین، مدیرعامل موسسه خانه کتاب با اشاره به اهمیت نمایشگاه یاد یار مهربان گفت: ایده برگزاری این نمایشگاه و نیز نحوه اجرای آن تاکنون بسیار خوب بوده و نکته ضروری در حال حاضر گسترش این ایده به دیگر استان‌هاست.
شجاعی صائین ادامه داد: ما نباید در این نقطه متوقف شویم. ورود کتاب به مدارس و کتابخانه‌های استان‌ها و شهرستان‌ها، نخستین گام در تقویت سرانه مطالعه دانش‌آموزان است، نه آخرین گام.

وی با بیان این‌که برای اجرای نمایشگاه یاد یار مهربان در هر استان به همراهی مسوولان استانی نیازمندیم، ادامه داد: برگزاری نمایشگاه یاد یار مهربان تاثیر زیادی در زمینه ترویج و گسترش فرهنگ مطالعه میان دانش‌آموزان دارد. علاوه بر این نیز وجود معلمانی که خودشان با کتاب مانوس‌اند و می‌توانند بچه‌ها را به مطالعه ترغیب کنند و با شیوه‌های امروزین روانشناختی، بچه‌ها را به خواندن پیوند بزنند، بسیار موثر است.
مدیرعامل موسسه خانه کتاب تاکید کرد: این اقدام باید بلافاصله و حتی همزمان با برگزاری نمایشگاه یاد یار مهربان بیفتد تا واقعاً کتاب به یار مهربانی برای بچه‌ها بدل شود.
یازدهمین نمایشگاه «یاد یار مهربان» از سوم تا نهم آذر ماه در باغ کتاب تهران دایر است.

نظر شما