پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۳۱
کد خبر: ۷۰۸۵۵
|
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۴
سومین مرکز مهارت آموزی کوثر ویژه بانوان سرپرست خانوار در منطقه 19 آغاز به کار کرد.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 19، مهندس رضا نثاری شهردار منطقه با اعلام این خبر گفت: این مرکز در راستای ارتقاء سطح معیشت بانوان سرپرست خانوار از طریق ایجاد و آموزش مشاغل مختلف در پارک شقایق راه اندازی شده است. 
وی افزود: مرکزمهارت آموزی 200 متر مساحت دارد و امکانات آن به منظور بکارگیری بانوان سرپرستی که علاقه مند به اشتغال در حرفه خیاطی هستند ایجاد شده ضمن اینکه در آن آموزشهای لازم جهت کسانی که تجربه ای در این خصوص ندارند توسط مربیان مجرب ارائه می شود.
نثاری یادآور شد: این مرکز سومین مرکز مهارت آموزی برای بانوان سرپرست خانوار است و دو مرکز دیگر در با جذب 47 نفر در زمینه تولید ظروف یکبار مصرف و سبزی پاک کنی مشغول به فعالیت است. 
شهردار منطقه با بیان اینکه بانوان شاغل در این مراکز ضمن بهره مندی از بیمه و حقوق (طبق وزارت کار) از خدمات دیگری شامل ویزیت رایگان پزشکی، مشاوره های فردی، کلاسهای آموزشی، اردوهای زیارتی و دریافت هدیه در مناسبتهای مختلف استفاده خواهند کرد. 
نثاری راه اندازی بازارچه های فصلی را از دیگر تسهیلات ارائه شده برای رفاه حال و تولید درآمد بانوان سرپرست خانوار بیان کرد و افزود: در همین راستا در ایام خاص همچون ماه رمضان، عید نوروز و آستانه ماه مهر بازارچه های خود اشتغالی در بوستان ولایت و عبدل آباد ایجاد می شود تا بانوان محصولات تولیدی خود را شامل ترشی، وسایل تزیینی، البسه و غیره به معرض فروش بگذارند.
نظر شما