سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۵۱
کد خبر: ۷۰۸۵۷
|
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۳
شاخص آلودگی هوای تهران امروز با افزایش نسبت به روز گذشته در شرایط ناسالم و هشدار قرار گرفت.
 به گزارش شهر، شاخص آلودگی هوای تهران امروز با میانگین 117 بالاتر ازحد استاندارد و در شرایط ناسالم قرار دارد. این شاخص روز گذشته 88 و در شرایط سالم بود.

بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاههای سنجش آلودگی هوای شهر تهران بر میزان غلظت تمام آلاینده ها نسبت به روز گذشته در همین ساعت افزوده شده است . به این ترتیب میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون فراتر از حد مجاز بوده و شاخص کیفیت هواهم اکنون در شرایط ناسالم برای گروههای حساس است.

لازم به ذکر است ایستگاههای تهرانسر ، دروس و پارک رازی به لحاظ آلاینده ذرات معلق کمتر از دوونیم میکرون در شرایط ناسالم قرار دارند .

گزارش هواشناسی حاکی از آسمانی کمی تا قسمتی ابری در پاره ای از نقاط غبار محلی است. به این ترتیب انتظار میرود شاخص کیفیت هوا تا ساعات ظهر در شرایط ناسالم برای گروههای حساس باقی بماند.

افزایش احتمال علائم تنفسی در افراد حساس، تشدید بیماری قلبی و ریوی ، مرگ و میر زودرس در افراد مبتلا به بیماریهای قلبی، ریوی و افراد مسن از اثرات بهداشتی آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون درمناطق ناسالم برای گروههای حساس  است.

افراد مبتلا به بیماری‎های قلبی و ریوی ، سالمندان و کودکان در شرایط ناسالم باید فعالیت های طولانی مدت در فضای باز را کاهش دهند.
برچسب ها: آلودگی هوا ، تهران
نظر شما