دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۰۱
کد خبر: ۷۰۸۸۵
|
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۳
همزمان با هفته کتاب و کتاب خوانی
مدیر مجتمع علوم و فنون شهید رحیمی فرهنگسرای ولاء در منطقه 20، از برگزاري مسابقه کتابخواني با موضوع جلوه های عاشورا در ايام محرم خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه 20، سعید امینی مدیر مجتمع علوم و فنون شهید رحیمی در خصوص اين مسابقه بيان کرد: کانون نماز مجتمع علوم و فنون شهید رحیمی به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی و همزمان با ماه محرم و ايام سوگواري اباعبدالله الحسين (ع) و ياران آن حضرت در نظر دارد يک دوره مسابقه کتابخواني برگزار نمايد.
وي ادامه داد: مسابقه کتابخواني با بهره گیری از مباحث کتاب "جلوه های عاشورا" اثر حضرت آیت الله حاج شیخ محمد جواد فاضل لنکرانی برگزار مي شود.

امینی با اشاره به این مجموعه کتاب بیان کرد: سه جلد از مجموعه کتاب جلوه های عاشورا از جمله جلد 6 ، 7 و 8 که به ترتیب در مورد فرهنگ و ادب در نهضت عاشورا، نقش جوانان در نهضت عاشورا و چند گفتار درباره قیام حضرت سیدالشهدا اباعبدالله الحسین و اعتبار زیارت ناحیه مقدسه از کتب مورد استفاده شده در این مسابقه هستند.

مدیر مجتمع علوم و فنون شهید رحیمی با اشاره به کتاب فرهنگ و ادب در نهضت عاشورا ذکر کرد: این کتاب در دو بخش تالیف شده است.

وی ادامه داد: در بخش اول بخشی از اشعار عرفانی، اخلاقی، تربیتی و اجتماعی امام حسین(ع) و در بخش دوم بخشی از اشعار امام و خاندان و یاران با وفایش در نهضت عاشورا تالیف شده است.
مدير مجتمع علوم و فنون شهید رحیمی ذکر کرد: اين مسابقه در قالب 30 سوال 4 گزينه اي به صورت مکتوب در انتهای کتاب طراحي شده است.
وي با اشاره به نحوه ي دريافت سوالات ذکر کرد: علاقه مندان مي توانند براي دريافت کتاب و سوالات به صورت رايگان همه روزه تا پايان ماه محرم از ساعت 9 الي 13 به کانون نماز مجتمع علوم و فنون شهید رحیمی مراجعه نمايند.

مدیر مجتمع علوم و فنون شهید رحیمی عنوان کرد: علاقه مندان پس از دریافت کتاب ها می توانند تا 15 ماه صفر پاسخ نامه های خود را تحویل دهند.


امینی تاکيد کرد: اين برنامه با هدف آشنايي بيشتر جوانان با فرهنگ عاشورايي برگزار مي‌شود.
علاقه مندان براي شرکت در اين مسابقه مي توانند به مجتمع علوم و فنون شهید رحیمی واقع در شهرری، شهرک 13 آبان، ، خيابان شهيد جمشيدي، ارديبهشت 3، جنب مسجد امام رضا(ع) مراجعه كرده و يا جهت كسب اطلاعات بيشتر با شماره تلفن 55523949 تماس حاصل فرمايند.

نظر شما