يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۴۴
کد خبر: ۷۰۸۹۶
|
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۰
امیر خوراکیان در مراسم افتتاحیه نمایشگاه یاد یار مهربان:
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در مراسم افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه یاد یار مهربان ترویج فرهنگ کتابخوانی را از اولویت های 15 گانه خبری دانست افزود: امیدوارم مدارس کمک کنند تا از کتابها استفاده شایسته شود.
به گزارش خبرنگار شهر، امیر خوراکیان رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در مراسم افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه یاد یار مهربان گفت: مساله ارتقای فرهنگ کتابخوانی در شهرداری و سازمان فرهنگی هنری جزو اولویت های 15 گانه  به شمار می رود که به عنوان نقشه فرهنگی فعالیت های فرهنگی در نظر گرفته شده است.

 وی با تاکید بر اینکه دیدگاه ما نسبت به فرهنگ کتابخوانی مناسبتی نیست افزود: در طول سال برنامه های متنوعی مانند کارگاه و مهارت های آموزشی در حیطه کتاب و کتابخوانی را برگزار می کنیم. در سال گذشته از کتابخانه های متعلق به سازمان فرهنگی هنری شهرداری بیش از دو میلیون 400 کتاب به امانت گرفته شد، همچنین جشنواره مادران قصه گو به منظور انس کودکان با کتاب برگزار شد. 

وی همچنین با بیان اینکه  ترویج کتاب‌خوانی از محورهای اصلی فعالیت سازمان فرهنگی هنری‌ست تصریح کرد: در هفته کتاب از سوی سازمان فرهنگسراهای موقت کتاب با شعار «کتاب؛ سایه‌بان شهر» به مناسبت بیست‌ودومین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در 22 منطقه شهر تهران برپا شده‌ است. این در حالی است که در نمایشگاه بین المللی کتاب برنامه فرهنگسرای کتاب را در کنار کارگاههای تند خوانی و مدیریت زمان به منظور افزایش سرانه مطالعه برگزار کردیم.
وی افزود: نمایشگاه یاد یار مهربان به عنوان یک صفت حسنه در فضایی که پیرامون اقتصاد نشر موجود است یازدهمین دوره خود را امسال با حضور بیش از 5هزار مدرسه سپری می‌کند. 
وی با اشاره به اینکه برنامه‌های جنبی متنوعی در نمایشگاه امسال به اجرا در می آید افزود : تجلیل از ناشران، کارگاه‌های آموزشی کتابداری و مدیریت کتابخانه‌ها در این نمایشگاه پیش‌بینی شده است. در نمایشگاه امسال با توجه به افزایش اعتبار صورت گرفته بخشی هم برای تامین نیازمندی‌های کتابخانه‌های مدارس در نظر گرفته‌ایم که اطلاعات و نیازهای آنها را جمع‌آوری کرده و در تامین نیازها، آنها را یاری می‌کند.

وی  با بیان اینکه برگزاری چنین نمایشگاهی  یک حرکت فرهنگی خالصانه است در پایان افزود: امیدوارم مدارس کمک کنند تا از کتابها استفاده شایسته شود .

در مراسم افتتاحیه نمایشگاه یاد یار مهربان  علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد باقر قالیباف شهردار تهران، امیر خوراکیان رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، و  حجت الاسلام ناصحی رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران و برخی از اعضای شورای شهر تهران حضور داشتند. 
نظر شما