شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۲۴
کد خبر: ۷۰۹۳۵
|
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۹
بعد از حدود ۱۰ روز که هوای تهران سالم بود، از روز گذشته انباشت آلودگی در شهر، نفس ها را تنگ کرده. البته امروز اوضاع از روز گذشته بسیار بدتر است و در هوا در آستانه هشدار قرار گرفته.
به گزارش شهر، شاخص آلودگی هوای تهران امروز با میانگین 153 بالاتر ازحد استاندارد و در شرایط ناسالم قرار دارد. این شاخص روز گذشته 117 بود.

بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاههای سنجش آلودگی هوای شهر تهران بر میزان غلظت تمام آلاینده ها نسبت به روز گذشته در همین ساعت افزوده شده است . به این ترتیب میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون فراتر از حد مجاز بوده و شاخص کیفیت هواهم اکنون در شرایط ناسالم برای گروههای حساس است.

هرچند کیفیت هوا هنوز در مرحله ناسالم برای همه گروه هاست،‌ اما در آستانه هشدار قرار دارد که محدوده ۱۵۰ تا ۲۰۰ است. همین حالا هم چند منطقه تهران در محدوده هشدار قرار دارند. ضمن اینکه دو منطقه 17 و ۱۸ چیزی تا رسیدن به اضطرار ندارند. 

گزارش هواشناسی حاکی از آسمانی کمی تا قسمتی ابری در پاره ای از نقاط غبار محلی است. به این ترتیب انتظار میرود شاخص کیفیت هوا تا ساعات ظهر در شرایط ناسالم برای گروههای حساس باقی بماند.

افزایش احتمال علائم تنفسی در افراد حساس، تشدید بیماری قلبی و ریوی ، مرگ و میر زودرس در افراد مبتلا به بیماریهای قلبی، ریوی و افراد مسن از اثرات بهداشتی آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون درمناطق ناسالم برای گروههای حساس  است.

افراد مبتلا به بیماری‎های قلبی و ریوی ، سالمندان و کودکان در شرایط ناسالم باید فعالیت های طولانی مدت در فضای باز را کاهش دهند.
برچسب ها: آلودگی هوا ، هشدار
نظر شما