جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۴۶
کد خبر: ۷۰۹۸۰
|
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۶
روایت دو شهید والامقام در یک روز از برنامه های رضوان
برنامه در محضر شهیدان با همراهی همکاران مجموعه و حضور در قطعه 24 گلزار شهدای بهشت زهرا(س) و بر مزار شهیدان حاج اصغر وصالی و محمد حسین فهمیده برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای رضوان؛ صبح روز یکشنبه 3 آذر، برنامه "در محضر شهیدان" با همراهی همکاران مجموعه و حضور در قطعه 24 گلزار شهدای بهشت زهرا (س) و بر مزار شهیدان "حاج اصغر وصالی "و "محمد حسین فهمیده" برگزار شد.

برنامه "در محضر شهیدان" که صبح های یکشنبه بر سر مزار شهدا برگزار می شود، این بار روایت سیره شهیدان "حاج اصغر وصالی"و "محمد حسین فهمیده" را روایت و پس از غبار روبی مزار و قرائت فاتحه یاد و خاطره آنان گرامی داشته شد.

محمد حسین فهمیده در سال 1346 در قم متولد و در محیطی مذهبی و خانواده ای متدین پرورش یافت ، در آستانه انقلاب بواسطه حوادث آن دوران روح او دچار تحولات عظیمی شد و شیفته امام شد. شهید فهمیده نوجوانی فعال ، کوشا، و خوش برخورد بود و به مطالعه علاقه زیادی داشت و با وجود اینکه هنوز به سن تکلیف نرسیده بود نماز میخواند و نیز برای والدین خود احترام خاصی قائل بود.

این شهید بزرگوار با حضور در جبهه و دوران دفاع مقدس و شهادت خود حماسه ای بی بدیل را آفرید .

در همین راستا حاج اصغر وصالی فرمانده دستمال سرخ های دوران دفاع مقدس نیز روایت شد.

این گروه بدلیل شهادت یکی از اعضا خود که درهنگام شهادت لباس سرخی برتن داشت و به عنوان یاد بود وی همرزمان تکه های لباس آن شهید بزرگوار را بر گردن بستند و عهد کردند تا گرفتن انتقامش آن را از خود جدا نکنند به گروه دستمال سرخ ها شهرت یافتند .

شهید حاج اصغر وصالی در عاشورای سال 1359 در حالی که برای شناسایی منطقه و طراحی عملیات به ارتفاعات بالای تپه گیلان غرب می رفت در میان راه و در تنگه حاجیان بر اثر اصابت گلوله به پیشانی اش به جمع اصحاب عاشورای سپاه سالار شهیدان حضرت اباعبدا...الحسین (ع) پیوست.

نظر شما