دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۰۶
کد خبر: ۷۱۰۰۵
|
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۸
آلودگی هوای تهران با افزایش نسبت به روز گذشته فراتر از حد مجاز و در شرایط ناسالم قرار دارد.
به گزارش شهر، آلودگی هوای تهران روند افزایشی پیدا کرده و شاخص کیفیت هوای پایتخت امروز با میانگین 157 PSI در شرایط ناسالم قرار دارد. این شاخص روز گذشته نیز با حد متوسط 143 فراتر از حد مجاز بود.

بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاههای سنجش آلودگی هوای شهر تهران بر میزان غلظت تمام آلاینده ها نسبت به روز گذشته در همین ساعت افزوده شده است . به این ترتیب میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون فراتر از حد مجاز بوده و شاخص کیفیت هواهم اکنون در شرایط ناسالم برای گروههای حساس است.

لازم به ذکر است ایستگاههای پیروزی ، تهرانسر، دانشگاه صنعتی شریف ، دروس ستاد بحران ، شادآباد ، پارک رازی ، پارک سلامت ، پارک شکوفه ، پارک قائم و شهرداری منطقه 15 به لحاظ آلاینده ذرات معلق کمتر از دوونیم میکرون در شرایط ناسالم قرار دارند.

گزارش هواشناسی حاکی از آسمانی صاف تا کمی ابری وغبار آلود است. به این ترتیب انتظار می‌رود شاخص کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای گروههای حساس باقی بماند.

افزایش احتمال علائم تنفسی در افراد حساس، تشدید بیماری قلبی و ریوی ، مرگ و میر زودرس در افراد مبتلا به بیماریهای قلبی، ریوی و افراد مسن اثرات بهداشتی آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون در شرایط ناسالم برای گروههای حساس است.

توصیه می گردد در شرایط ناسالم برای گروههای حساس: افراد مبتلا به بیماری‎های قلبی و ریوی ، سالمندان و کودکان باید فعالیت های طولانی مدت در فضای باز را کاهش دهند.

براساس کمیته کاهش آلودگی هوا در مواقع اضطرار،مدارس ابتدایی و مهدهای کودک استان تهران امروز چهارشنبه در استان تهران به غیر از فیروزکوه و دماوند تعطیل بوده و فروش روزانه طرح ترافیک ممنوع و طرح زوج و فرد تا اطلاع ثانوی از درب خانه اجرا می شود.
برچسب ها: آلودگی هوا
نظر شما