يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۴۶
کد خبر: ۷۱۰۵۲
|
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۰
در جلسه مشترك پليس راهور و شهرداري تهران مورد تاكيد قرار گرفت:
سردار حسين رحيمي با اعلام اين كه مجازات دستكاري و مخدوش کردن پلاك خودرو برای راننده متخلف معادل 6 ماه تا يك سال حبس است، افزود: با توجه به این که هر روز رانندگان بسیاری با پوشاندن پلاک خودروي خود وارد محدوده طرح ترافيك مي‌شوند، در نظر داریم نسبت به برخورد جدي و توقيف خودروی رانندگانی که مرتکب اين جرم آشکار مي‌شوند، اقدام ‌كنيم.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، رييس پليس راهور تهران بزرگ با اشاره به اين كه صنفوف مزاحم و واحدهاي صنفي فاقد پاركينگ به يكي از معضلات مهم ترافيكي تهران تبديل شده‌اند، بر برخورد جدي با اين مراكز تاكيد كرد و گفت: صنفوف مزاحم و واحدهاي فاقد پاركينگ مي‌بايست از نظر مسائل ترافیکی مورد ساماندهي قرار گیرند.
سردار حسين رحيمي با اعلام اين كه مجازات دستكاري و مخدوش کردن پلاك خودرو برای راننده متخلف معادل 6 ماه تا يك سال حبس است، افزود: با توجه به این که هر روز رانندگان بسیاری با پوشاندن پلاک خودروي خود وارد محدوده طرح ترافيك مي‌شوند، در نظر داریم نسبت به برخورد جدي و توقيف خودروی رانندگانی که مرتکب اين جرم آشکار مي‌شوند، اقدام ‌كنيم.

برخورد پلیسی راهکار مقابله با آلودگی هوای تهران نیست
وی با اشاره به این که هوشمندسازی کامل کنترل ترافیک شهر باعث تکمیل حلقه مدیریت ترافیک شهر می¬شود، اظهار کرد: امروز هوشمند کردن نظارت بر ترافیک به یک مطالبه از سوی پلیس راهور تبدیل شده و هم افزایی پلیس و مدیریت شهری، خدمات بهتر و بیشتر به شهروندان عزیزان را امکانپذیر کرده است.
 سردار رحیمی با بیان این که از سوی مدیریت شهری تجهیزات پیشرفته و در عین حال یکپارچه¬ای به منظور مدیریت ترافیک تهران به کار گرفته شده، تصریح کرد: با توجه به این مهم کنترل هوشمند چراغ¬های راهنمایی از طریق سیستم مرکزی باید به صورت کامل جای خود را به کنترل دستی این چراغها از سوی عوامل پلیس بدهد.
رییس پلیس راهور تهران بزرگ با تاکید بر این که برخورد پلیسی راهکار مقابل با آلودگی هوای تهران نیست، خاطرنشان کرد:  به جای اقدامات سلبی مانند اعمال سراسری طرح زوج و فرد، باید اقدامات ایجابی مانند حمایت کامل از توسعه حمل و نقل عمومی در دستور کار مسئولان مربوطه قرار گیرد.

با اصنافی که باعث اختلال در ترافیک شوند برخورد میشود

معاون شهردار تهران نيز در این جلسه با اشاره به اين كه قرار نيست مديريت شهري جور واحدهای كسبي كه هر شبانه‌روز دو تُن زباله توليد مي‌كنند و با رها کردن انبوه ظروف يك¬بار مصرف در معابر و جوي‌ها، محیط زیست را آلوده می¬کنند نیز را بكشد، گفت: متاسفانه بسياري از واحدهاي صنفي علاوه بر آلودگي‌ محیط زيست باعث راهبندان و اختلال در جریان ترافیک مي‌شوند.

مهندس سيد جعفر تشكري هاشمي با بیان اين كه شهر بايد زنده و پويا باشد و شهروندان از زندگي در آن لذت ببرند، افزود: شهر تهران به ويژه در محدوده مركزي شهر در ظرفیت معابر محدوديت دارد و مدیریت شهری بنا ندارد طول و عرض خيابانها را به اندازه تعداد خودروهای جدید عموماً تک سرنشینی که هر روز به شهر اضافه می‌شوند، گسترش داده و عريض و طويل كند.

وي با تاکید بر اين كه متاسفانه توسعه نا متوازن و گسترش نا موزون تهران طی سال¬های گذشته باعث شده هر فرد و هر مجموعه¬¬ای كه عارضه‌اي توليد مي¬كند، در قبال آن احساس مسئوليت نكند، اظهار كرد: مالکان واحدهای صنفي در نقاط مختلف شهر براي كسب درآمد هر چه بيشتر، باعث انسداد ترافيك نه تنها در یک نقطه بلکه در شبكه معابر اطراف واحد خود مي‌شوند.

هر واحدی که ساخته می‌شود باید پارکینگ آن تامین شده باشد

معاون شهردار تهران با اشاره به اين كه هر چه به سمت مركز شهر پيش مي‌رويم، ميزان آلودگي بيشتر مي‌شود و در هسته مركزي شهر اين آلودگي به اوج خود مي‌رسد، اظهار كرد: تمام واحدهاي اداري، تجاري، مسكوني و ... كه در تهران ساخته مي‌شوند، باید به تناسب پاركينگ مورد نياز را تامین کنند و عدم پيش‌بيني فضاي پارك با پرداخت پول قابل خریداری نیست.
مهندس تشکری هاشمی با بیان اين كه برخي تخلفات مانند مخدوش كردن و پوشاندن پلاك خودرو يك تخلف حيثيتي است، تصریح كرد: برخي تخلفات ممكن است ناشي از عدم آگاهي و مشكل فرهنگي باشد اما مخدوش نمودن پلاك خودرو، تبديل تخلف به جرمي آشکار و آگاهانه است که باید با آن برخورد جدی شود تا شاهد ارتکاب جرایم مشهود در روز روشن نباشیم.

 وی در پایان با تاکید بر این که باور داریم شهر باید نظم و انضباط داشته باشد و به این منظور می‌بایست به پلیس راهور کمک کنیم، خاطرنشان کرد: با این باور تمام ظرفیت مدیریت شهری را به کار گرفته‌ایم تا پلیس ماموریتهای خود را در جهت خدمت هر چه بیشتر به مردم به بهترین نحو ممکن انجام دهد.
نظر شما