دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۴۲
کد خبر: ۷۱۰۶۰
|
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۳
عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه دولت باید تصمیم جدی برای حل و فصل موضوع آلودگی هوای تهران اتخاذ کند، گفت: تعطیلی مدارس و مشاغل تأثیری در کاهش آلودگی هوا ندارد.
به گزارش شهر پرویز سروری عضو شورای شهر تهران و رئیس تشکل خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت درباره آلودگی هوای تهران اظهار داشت: آلودگی هوای تهران از موضوعات مهمی است که متاسفانه در لابلای بحث‌های غیرکارشناسی و غیرتخصصی به آن پرداخته شده و بیشتر موضوعاتی که افکار عمومی را قانع و بتواند فضا را به شکلی با گذراندن وقت رد کند، صورت می‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه متأسفانه اقدام اساسی برای رفع این مشکل که هر روز ابعاد جدی‌تر و عمیق‌تری به خود می‌گیرد، صورت نگرفته است، تصریح‌کرد: ممکن است آلودگی هوای تهران طی 10 سال آینده به جایی برسد که امکان حل آن محال شود.

وی با بیان اینکه در موضوع مقابله با این پدیده خطرناک امکان اقدامی که بتواند فراگیری داشته باشد و آن را به نتیجه قطعی برساند تقریباً محال است، گفت: این مسئله یک موضوع ملی است و صرفاً به شهر تهران محدود نمی‌شود؛ چراکه تهران پذیرای میلیون‌ها مسافر است و آنها نیز در این مسئله نقش دارند.

سروری تأکیدکرد: در بحث مقابله با آلودگی هوا چاره‌ای جز اینکه همه مجموعه‌های‌ مرتبط با این موضوع به صورت هماهنگ حرکت کنند، نیست.

*دولت برای رفع آلودگی هوا تصمیم جدی اتخاذ کند

نماینده سابق مجلس با بیان اینکه دولت باید تصمیم جدی برای حل و فصل موضوع آلودگی هوای تهران اتخاذ کند، اظهار داشت: بر فرض مثال اگر یکی از تصمیمات این باشد که پایتخت را از تهران جدا کنیم آیا این تصمیمی است که شورای شهر یا شهرداری تهران بتواند اتخاذ کنند؟ قطعاً این امر مستلزم این است که دولت با تمام توان باید حضور داشته باشد.

*تعطیلی مدارس و مشاغل تأثیری در کاهش آلودگی هوا ندارد

وی حلقه گمشده در مسئله آلودگی هوا را عزم و تصمیم ملی عنوان کرد و افزود: دولت باید در این زمینه تصمیم جدی اتخاذ کند و همه بر روی آن تصمیم به اجماع برسند، در واقع اقداماتی تعریف شده و مشخص صورت بگیرد و گرنه نتیجه کار تعطیلی مدارس و مشاغل است که ضربه‌های جدی به اقتصاد کشور وارد می‌کند و تاثیر جدی نیز در مسئله کاهش آلودگی هوا ندارد از این رو با اقدامات عملی در این راستا انجام داد.

سروری به اضافه شدن بر حجم موجود خودروها و ورود آنها به تهران اشاره و اضافه‌کرد:‌ عدم وجود تناسب بین ورود و خروج خودرو نتیجه را به گونه‌ای رقم می‌زند که هر روز شاهد افزایش حجم آلودگی در تهران هستیم.

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه بیشترین حجم آلودگی در تهران توسط موتورسیکلت‌ها به وجود می‌آید، گفت: ممکن است به این نقطه برسیم که تغییر در نوع سوخت این وسایل نقلیه انجام شود مثلا بخشی از آنها برقی شوند که با این تصمیم درصد قابل ملاحظه‌ای از آلودگی رفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه موضوعات مختلف که باید برای حل این معضل انجام شود همه به نخ تسبیحی که تصمیم ملی است مربوط می‌شود، یادآور شد: موضوع آلودگی هوا از تصمیم شورای شهر و شهرداری تهران خارج شده و اینکه بتوان اقدام موثری انجام داد تقریبا محال است.

*توسعه قطار زیر زمینی از اقدامات مؤثر برای کاهش آلودگی هوا

سروری در ادامه سخنان خود به توسعه قطار زیرزمینی اشاره و تصریح‌کرد: برای مقابله با آلودگی هوا، توسعه قطار زیرزمینی از موضوعات مهمی است که باید به آن توجه شود؛ شهرداری در این زمینه یک توانی دارد و تقریبا بیش از توان خود امکاناتش را تجهیز و برای توسعه قطار شهری به کار می گیرد.


این نماینده سابق مجلس با تأکید بر اینکه تهران با تصمیم‌‌های بخشی از غول آلودگی فاصله نمی‌گیرد، خاطرنشان کرد: تهران منتظر یک عزم ملی و اراده اجتماعی است و این در پرتو تصمیمی است که همه باید اتخاذ کنند و بویژه دولت باید در این زمینه پیشقدم شود تا این اقدام مبارک روزی تحقق یابد و اقدامات عملی و موثر در رابطه با کاهش آلودگی صورت گیرد.
نظر شما