شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۰۵
کد خبر: ۷۱۰۶۴
|
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۵
معاون توسعه سازمان شهرداری‌های کشور خبر داد
معاون توسعه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: کل اعتبار یارانه بلیت مترو و اتوبوس برای کشور در سال جاری، ۲۴۵۰ میلیارد ریال است که دوشنبه هزار میلیارد تومان آن به حساب شرکت‌های اتوبوسرانی و مترو واریز می‌شود.
به گزارش شهر محمد امامی امین معاون توسعه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور درباره پرداخت یارانه بلیت اتوبوس و مترو اظهار داشت: کل اعتبار یارانه بلیت مترو و اتوبوس برای کل کشور در سال 92 حدود 2450 میلیارد ریال است که از این مقدار 1700 میلیارد ریال مربوط به یارانه بلیت شرکت‌های اتوبوسرانی و 750 میلیارد ریال مربوط به حوزه قطار شهری و متروی تهران است.

امامی امین بیان داشت: در 29 آبان سال جاری دولت از کل اعتبارات یارانه بلیط مترو و اتوبوس 75 درصد را تخصیص داده است ولی به دلیل اینکه ساز و کار توزیع یارانه بلیط مترو و اتوبوس در گذشته متوازن نبوده است در معاونت پشتیبانی تیم کارشناسی تشکیل شد و نسبت به تغییر نحوه توزیع اعتبارات یارانه بلیت مترو و اتوبوس اقدام کرد.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور بیان داشت: در گذشته این یارانه به حساب شهرداری‌ها واریز می‌شد در حالی که شرکت‌های اتوبوسرانی و مترو معترض این موضوع بودند و معتقدند که این وجه باید به حساب شرکت‌های اتوبوسرانی و مترو واریز شود.

وی افزود: بر اساس مکاتباتی که با شهرداران کل کشور داشته‌ایم مقرر شد این یارانه بلیت اتوبوس و مترو مستقیماً به حساب شرکت‌های اتوبوسرانی و متروی کل کشور واریز شود و تاکنون 90 درصد از شهرداران کشور به غیر از شهر تهران و چند کلانشهر دیگر نامه موافقت با این موضوع به سازمان ارسال کرده‌اند.

امامی امین خاطرنشان کرد: در دوشنبه هفته آینده هزار میلیارد ریال از تخصیص یارانه بلیت مترو و اتوبوس به حساب شرکت‌های اتوبوسرانی و مترو واریز می‌شود و مرحله دوم نیز آخر آذر با مبلغ 870 میلیارد ریال به حساب ذینفعان واریز می‌شود.

وی درباره تخصیص اعتبار یارانه بلیت مترو و اتوبوس استان تهران اظهار داشت: رقم قابل توجهی را برای تهران اختصاص داده‌ایم که در آینده اعلام می‌شود.
نظر شما