دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۵۱
کد خبر: ۷۱۰۷۹
|
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۳
مجموعه اجتماعی و فرهنگی امام علی (ع) همزمان با روز نیروی دریایی ، میزبان همایش از موج تا اوج بود که به مناسبت گرامیداشت این روز و پاسداشت یاد و خاطره دلاور مردان نیروی دریایی کشورمان برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 22، در این مراسم که با مشارکت شهرداری منطقه و فرهنگسرای تهران با حضور امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حسین مرادی شهردار منطقه و بسیاری از فرماندهان و پرسنل نیروی دریایی و خانواده هایشان در مجموعه اجتماعی و فرهنگی امام علی (ع) برگزار شده بود، مهندس مرادی شهردار منطقه 22 با استقرار در جایگاه سخنران با تبریک هفته بسیج و روز نیروی دریایی گفت: « آنچه امروز داریم مرهون فداکاری و ایثار دلاورانی است که در عرصه های مختلف، با بذل جان خویش آرامش و امنیت را برای ما به ارمغان آوردند.»

امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش نیز در این مراسم گفت: « کشور ما کشوری دریایی است، حدود 900 کیلومتر مرز دریایی در شمال خود با دریای خزر و 2 هزار کیلومتر نیز مرز دریایی با خلیج فارس و دریای عمان دارد. دریا منبع بزرگی از نفت و گاز و معادن و انرژی است که هم از نظر دیپلماسی و هم از نظر اقتصادی و هم از منظر فرهنگی و ... در کشور حائز اهمیت است و برای حفاظت از آن به فرموده رهبر معظم انقلاب، باید نیروی دریایی برجسته در عرصه حضور داشته باشد. »

وی در بخش دیگری از صحبتهای خود گفت: « دشمن طی جنگ تحمیلی می خواست این منابع را از ما بگیرد، قدرت استخراج نفت و انرژی و دیگر معادن را می خواست از ما بگیرد، توان فعالیت اقتصادی را می خواست از ما سلب کند اما چنین اجازه ای پیدا نکرد. »

گفتنی است تقدیر از 2 شاعر و یکی از خانواده های معزز نیروی دریایی ارتش بخشی از این برنامه بود و از کتابهای "گوهران دریا" و "اسکورت" نیز رونمایی شد. همچنین به مناسبت 7 آذر ماه و روز نیروی دریایی تبلیغات محیطی گسترده ای در محدوده شمال غرب پایتخت با نصب تصاویری از شهدای والا مقام نیروی دریایی از سوی شهرداری منطقه 22 صورت گرفت.
برچسب ها: منطقه 22
نظر شما