شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۴۹
کد خبر: ۷۱۱۳۶
|
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۷
در همایش «پرده عشاق» در شمیران برگزار می شود
مدیریت فرهنگی ـ هنری منطقه یک، 11 اذر ماه همایش «پرده عشاق» را با محوریت تجلیل از نویسنده آیینی، مهدی متوسلی برگزار می‌کند.
به گزارش شهر، علیرضا زند وکیلی ،مدیر فرهنگی هنری منطقه یک  با اعلام این خبر گفت: ایجاد زمینه‌ای برای ارتقاء معرفت عاشورایی، تقویت همبستگی گروهی از طریق همگانی کردن عشق به حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) در تمام گروه‌های سنی و اقشار جامعه و ایجاد موج و شور مذهبی در سطح شهر از اهداف برگزاری این همایش است.

وی ادامه  داد : استاد متوسلی تمام فعالیت خویش را معطوف به خلق اثاری در استان ال محمد (ص)مصروف کرده اند و توانسته اند با آثار همچون خورشید کاروان ، پنجره فولاد ، زخم مدینه ، از خاک تا افلاک و.... در اشاعه معرفت ایینی و دینی مثمر ثمر واقع شوند.

 وی با اشاره به اجرای متوالی نمایش" خورشید کاروان" در بیش از دو دهه این اقدام را بی نظیر توصیف کرد و افزود : گام برداشتن در راه اباعبدالله برکاتی برای انسانها به وجود می اوردد  که شگفتی ساز می شود و دنیا و اخرت را برای غلامان  بیمه می کند.

رییس فرهنگسرای ملل شاخص ترین فعالیت متوسلی را نمایش "خورشید کاروان "بر شمرد و گفت:  این نمایش در تعدد نمایش ، جذب مخاطب و سال های متمادی اجرا در داخل وخارج از کشور یک اتفاق بی بدیل است به گونه ای  که از سال 71 تا کنون در حال اجراست.
وی از حضور جمعی مدیران ومسولان شهری و هنرمندانی همچون انوشیروان ارجمند ، محمود فرهنگ و.... در این ایین خبر داد و تصریح کرد :این همایش دو شنبه 11 آذر ماه  از ساعت 17 در سالن فرهنگ فرهنگسرای ملل واقع در بوستان قیطریه برگزار می‌شود.
مهدی متوسلی  از جانبازان دفاع مقدس دارای کارشناسی ارشد معماری و در موسسه فدک به خلق اثار مذهبی و آیینی  و نوشتن نمایش نامه های مذهبی و دینی مشغول است.

نظر شما