يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۴۵
کد خبر: ۷۱۱۵۶
|
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۸
رییس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که بودجه «موزه ترافیک شهر برلین» از کل بودجه حمل و نقل و ترفیک شهر تهران بیشتر است، اظهار کرد: هر قدر به موضوعات فرهنگی بیشتر توجه کنیم، بیشتر نتیجه می گیریم چرا که فرهنگ راهکاری است که ما را در حل بسیاری از مشکلات شهری از جمله مشکل ترافیک یاری می دهد.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، محمد حقّانی گفت: روزی می توانیم خود را موفق بدانیم که هیچ متکدی ای سر چهارراه های شهر تکدی گری نکند و هیچ کارتن خوابی در گوشه و کنار خیابان های شهر سر به زمین سرد نگذارد.

رییس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران افزود: اگر مراکز حمایتی و نهادهای فرهنگی به درستی به وظایف خود عمل کنند و آسیب های اجتماعی و معضلات جامعه را جدی بگیرند، بسیاری از مسائل و مشکلاتی که امروز شاهد آن هستیم، برطرف می شود.

نباید با فرهنگ مقطعی و سلیقه‌ای برخورد کنیم

وي با اشاره به این که بودجه «موزه ترافیک شهر برلین» از کل بودجه حمل و نقل و ترفیک شهر تهران بیشتر است، اظهار کرد: هر قدر به موضوعات فرهنگی بیشتر توجه کنیم، بیشتر نتیجه می گیریم چرا که فرهنگ راهکاری است که ما را در حل بسیاری از مشکلات شهری از جمله مشکل ترافیک یاری می دهد. 

مهندس حقّانی با بیان این که باید تعریف قطعی و مشخصی از حوزه بهبود رفتارهای شهروندی داشته باشیم، تصریح کرد: موضوعات فرهنگی  باید به دقت اولویت بندی شوند و به هیچ وجه نباید با موضوع فرهنگ به شکل مقطعی و سلیقه ای برخورد کنیم.  

وی با تاکید بر این که ارتقای بینش و آگاهی مردم باید نسبت به شهر و مسائل شهری تعریف، تدوین و تبیین شود و سپس به مرحله اجرا در آمده و عملیاتی شود، اضافه کرد: چنان چه فعالیت های فرهنگی در شهر جایگاه واقعی خود را پیدا کند و از خبرگان این حوزه استفاده شود، بر فرهنگ شهروندان تأثیر می گذارد.
 
قرار نیست مدیریت شهری مسئولیت سایر دستگاه ها را به دوش بگیرد

مهندس حقّانی با اشاره به این که اگر موضوعات مربوطه به فرهنگ شهرنشینی را به صورت بنیادی دنبال کنیم، بسیاری از مسائل و مشکلات شهر حل می شود، اظهار کرد: رویکرد مدیریت شهری سال هاست تغییر کرده و این مجموعه از یک نهاد خدماتی به نهادی خدماتی و اجتماعی تبدیل شده است.

وی با بیان این که طبق قانون، 24 وظیفه دولت به شهرداری ها واگذار شده اما در عمل این واگذاری ها هرگز محقق نشده، تصریح کرد: شهر باید با مدیریت یکپارچه و با مشارکت شهروندان اداره شود، با این توضیح که قرار نیست مدیریت شهری مسئولیت سایر دستگاه های مسئول را نیز به دوش بگیرد.

رییس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در پایان خاطرنشان کرد: بسیاری از وظایفی که در شهرهای پیشرفته جهان بر عهده شهرداری هاست، در تهران نیز باید به مدیریت شهری سپرده شود و یکی از مهم ترین موضوعاتی که در شورای شهر چهارم دنبال خواهیم کرد، ارتقای شورا از شورای شهرداری تهران به شورای شهر تهران است.
نظر شما