يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۴۴
کد خبر: ۷۱۱۹۷
|
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۴
شهردار تهران در مراسم معارفه رییس سازمان فرهنگی هنری:
محمد باقر قالیباف در مراسم تکریم و معارفه رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به تبیین سیاست‌های شهرداری در بخش فرهنگی گفت: در حوزه فرهنگی باید توجهمان به بخش ایجابی باشد نه بخش سلبی.

به گزارش خبرنگار شهر، مراسم تکریم و معارفه رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران امروز در سالن ایوان شمس برگزار شد.

در این مراسم، که با سخنرانی شهردار تهران، امیرخوراکیان رییس پیشین و حجت الاسلام و المسلمین شهاب مرادی رییس سازمان برگزار شد چهره‌های فرهنگی اجتماعی سیاسی نظیر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی رییس سازمان تبلیغات اسلامی، صفار هرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، دارابی معاون سیما، حسام الدین آشنا مشاور رییس جمهور، منوچهر متکی وزیر پیشین خارجه، روح الله حسینیان نماینده مجلس، دستغیب عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، علی اکبر اشعری، عبدالمقیم ناصحی رییسکمیسیون فرهنگیشورای شهر تهران، سید محمد هادی ایازی معاون شهردار و عیرضا دبیر عضور شورا، مومنی رییس حوزه هنری، حجت الاسلام طباطبایی، مداحان اهل بیت، همچنین چهره‌های هنری نظیر مهتاب کرامتی، فرزاد حسنی، فاضل نظری، بهروز شعیبی، پویا پور سرخ، احمدزاده، مازیار میری، محمد علی باشه آهنگر حضور داشتند.


شرایط فرهنگی پایتخت زیبنده نظام اسلامی نیست

محمدباقر قالیباف در این مراسم اظهارداشت: از ابتدای دوره خدمتم در شهرداری بر این نکته اشاره کرده‌ام که شهرداری به سمت رویکرد فرهنگی و اجتماعی حرکت خواهد کرد و برای این مهم تاکید ما بر موضوع محله محوری است.

وی با بیان اینکه در نظام اسلامی، مدیران و مسئولان در هر سطح و به خصوص در شهرداری‌ها توجه ویژه‌ای را به مباحث فرهنگی داشته‌اند افزود: تاکید بر فعالیت های عمرانی خوب است اما جدای این مسائل باید به بحث فرهنگ شهروندان توجه شود و باید بتوانیم باعث رشد و تعالی انسان شویم و در نهایت به خدا نزدیک‌تر شویم.

قالیباف گفت: بنده سعی کرده‌ام به بضاعت کاری‌ام در شهرداری در جهت حرکت‌های فرهنگی و اجتماعی و با یک جوهره دینی و انقلابی گام بردارم و در این زمینه تأکید بر موضوع مسجد محوری داشته‌ام که البته نمی‌گویم در تمامی اینها موفق بوده‌ام.

شهردار تهران افزود: امروزه شرایط فرهنگی شهر تهران زیبنده نظام اسلامی نیست و هنوز نمی‌توان گفت حرکت جدی صورت گرفته است و قطعاً یکی از مقصرینی که نتوانسته است حرکت جدی‌ای را در بحث فرهنگی ایجاد کند بنده هستم که بخشی از امکانات دستم بوده اما نتوانسته‌ام گام بردارم.

قالیباف در ادامه این مراسم با تاکید بر اینکه یکی از نکاتی که در ساحت فرهنگی به آن توجه نشده است حرکت‌های عمومی و هم‌دلانه بوده است که امیدواریم با تغییرات انجام شده شاهد اقدامات بهتری در حوزه فرهنگی شهر تهران باشیم.

وی تصریح کرد: کار فرهنگی کاری مینیاتوری است که باید با مقیاس یک یکم انجام شود و با کار کلی متفاوت است. ما برای کار فرهنگی باید در خانه یک به یک شهروندان را بزنیم و در این رویکرد تداوم داشته باشیم. بنده در دوره جدید فعالیتم در شهرداری تهران بر توسعه حوزه اجتماعی که یکی از موضوعات انسانی است تأکید ویژه‌ای داشتم که این توسعه اجتماعی با رویکرد باورهای دینی شکل خواهد گرفت.

وی ادامه داد: امیدوارم سازمان فرهنگی هنری بتواند ثقل کارهای فرهنگی هنری شهرداری تهران شود و این نگاه ما است که به کمک اعضای هیئت مدیره و هیئت امنای سازمان و با استفاده از تجارب با ارزش و نهفته کارکنان سازمان به توفیقات قابل قبولی دست پییدا کنیم.

قالیباف با اشاره به تجارب بیش از دو دهه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، گفت: انشاالله گام‌های جدی در این حوزه برداشته خواهد شد و شهرداری نیز از سرمایه‌های انسانی بزرگان و علمای دین و همچنین پیش‌کسوتان در بخش فرهنگی و هنری استفاده خواهد کرد.

قالیباف در ادامه این مراسم با تاکید بر اینکه در 10 روز آینده جلسه‌ای را با کارکنان و مسئولان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران خواهم داشت، گفت: در این جلسه سیاست‌های شهرداری تهران را در بخش فرهنگی تبیین خواهم کرد.

شهردار تهران افزود: در حوزه فرهنگی باید توجهمان به بخش ایجابی باشد نه بخش سلبی. و ما باید سلیقه‌ها را در عرصه فرهنگی بپذیریم و تا جایی که این سلیقه‌ها از چارچوب قانون و باورهای دینی و ارزش‌های اسلامی خارج نشده است از آنها استفاده کنیم.

وی در پایان با بیان اینکه آشنایی‌اش با امیر خوراکیان به سال‌های پیش از انقلاب بر میگردد گفت: از امیر خوراکیان(رئیس سابق سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران) تشکر می‌کنم و امیدوارم در مسئولیت‌های بعدی موفق باشد.

قالیباف خاطرنشان کرد: خوراکیان در حوزه کاری آنچه را که در بضاعت داشت انجام داد و در واقع هیچ کم فروشی نکرد و یکی از کارهای ماندگار وی نظام آموزشی در حوزه‌های مختلف از جمله محتوا، تولید و تربیت کار است.

شهردار تهران بیان داشت: رئیس جدید سازمان فرهنگی هنری نیز برادر عزیزم شهاب مرادی است که وی را مردم سراسر کشور می‌شناسند و مرادی نیز آشنا به مسائل روز جامعه، دینی و هنری است.

خوراکیان: اقدامات خوبی در بخش آموزشی و تولید محتوا شده است

همچنین در این مراسم رئیس سابق سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: بنده سه تشکر جدی از شهردار تهران بدون هیچ مبالغه‌ای دارم. تشکر اول بخاطر درس‌هایی که از وی آموختم، تشکر دوم بخاطر حمایت‌های وی و تشکر سوم بخاطر زمینه‌سازی قالیباف است.

وی گفت: بنده در این سال ها توانستم از تجارب شهردار تهران استفاده کنم و در نظام برنامه‌ریزی سازمان از تجربیات وی و هیئت‌امناء استفاده بهینه‌ای کردم.

خوراکیان خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر برنامه‌های مختلفی در ایام سال و به مناسبت‌های مختلف برگزار شد که تاثیرات خوبی را در سطح شهر داشت که از آن جمله می‌توان به برنامه بر آستان جانان اشاره کرد.

رئیس سابق سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تصریح کرد: موضوعات مختلفی در سال‌های اخیر انجام شده است که از آن جمله می‌توان به اثبات ظرفیت های سازمان اشاره کرد و این درحالی است که هم‌اکنون ظرفیت های قابل قبولی در سازمان ایجاد شده است.

خوراکیان ادامه داد: موضوع بعدی که در دو سال گذشته در سازمان فرهنگی هنری شهرداری به آن توجه شده است نظام آموزشی است که در کنار این نظام آموزشی به موضوعات متعددی توجه شده است.

وی افزود: در حوزه وضعیت سازمان فرهنگی هنری نیز و در زیرساختها اتفاقات خوبی صورت گرفته است و در این راستا مطالعاتی انجام شده است.

خوراکیان در پایان از تمام همکاران خود حلالیت طلبید و گفت: بنده تبریکی را نیز به حجت‌الاسلام شهاب مرادی دارم و امیدوارم وی نیز در کار خود موفق شود.

شهاب مرادی، رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز در این مراسم ضمن تشکر از همه کسانی که در مراسم حضور داشتند گفت: از حسن تعامل و اعتماد شهردار تهران تشکر می کنم.

وی در پایان با اشاره به حضورش در جلسات هفتگی هیات مدیره سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از سال 87 و آشنایی با مجموعه سازمان از روسای پیشین سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تشکر کرد.

به گزارش شهر، در پایان این مراسم از زحمات خوراکیان رئیس سابق سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تقدیر و با حکم قالیباف به عنوان مشاور شهردار تهران در امور تشکل‌های مردمی مذهبی منصوب شد.



مطالب مرتبط
نظر شما