چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۳۹
کد خبر: ۷۱۲۱۲
|
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۸
شهرداری منطقه 22، همزمان با روز جهانی معلولان با شعار "با حذف موانع و ایجاد فرصت های برابر امکان حضور افراد دارای معلولیت را در جامعه فراهم آوریم" ویژه برنامه هایی را بمناسبت فرا رسیدن این روز، در محدوده شمال غرب تهران برگزار می کند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 22، حسین مرادی شهردار منطقه در این باره گفت : همه انسانها به اقتضای منشا مشترک در آفرینش، دارای حقوق یکسان هستند و افراد دارای معلولیت نیز از این امر مستثنی نیستند. نگاهی واقع بینانه نسبت به وضعیت زندگی و نوع ارتباطات این قشر، ایجاب می کند که مبانی تحقق فرصت ها و عدالت اجتماعی در خصوص آنان همچون سایر آحاد جامعه مد نظر قرار گیرد . از این رو اداره کل سلامت شهرداری تهران با تشکیل کانون معلولان، زمینه حضور اجتماعی آنها را در سطح شهر تهران با همکاری افراد معلول فراهم کرده است. اداره سلامت حوزه اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 22 نیز با توجه به فرا رسیدن روز جهانی معلولان، برنامه های ویژه ای را برای معلولان ساکن منطقه همزمان با روز جهانی معلولان اجرا می کند.

وی افزود : « برگزاری همایشی بزرگ با عنوان "اعضای آسمانی" ویژه اعضای کانون معلولان آسمان منطقه 22، روز سه شنبه 12 آذر در مجموعه اجتماعی و فرهنگی امام علی (ع)، دیدار و تقدیر از دبیران و اعضای کانون معلولان، بازدید از عملیات تکمیل شدن مناسب سازی منازل، نصب بالابر و مناسب سازی مقابل منازل معلولان، اعزام تورهای گردشگری به بوستان پردیسان، آبشار تهران، بوستان ولایت و ... همچنین پایش قند و فشار خون، ویزیت رایگان پزشکی، برپایی جشنواره نقاشی، ارائه مشاوره فردی تغذیه، برگزاری کارگاه ها و کلاس های آموزشی با موضوعاتی از جمله تغذیه مناسب زنان باردار به منظور مبتلا نشدن جنین به معلولیت جسمی و ذهنی ، تقویت اعتماد به نفس اعضای کانون، پیشگیری از معلولیت ، راهکارهایی برای تقویت سلامت روان معلولان، معلولیت در کودکان نارس، راهکارهای پیشگیری از نابینایی، عزت نفس در کودکان معلول، راهکارهای مناسب رفتاری برای برخورد با کودکان معلول، ایجاد روحیه و نشاط در بلوغ معلولان، روانشناسی ویژه کانون معلولان ، بیماری های فصلی ویژه اعضای کانون، مهارت های زندگی و تقویت روحی معلولان، تهیه و چاپ بروشور و ... از جمله برنامه هایی است که همزمان با روز جهانی معلولان و با مشارکت معلولان در منطقه 22 برگزار می شود. »

شهروندان می توانند برای اطلاع دقیق تر از برنامه های روز جهانی معلولان، به خانه های سلامت واقع در محله های 9 گانه مراجعه کنند.

برچسب ها: منطقه 22
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
Under Review: ۱
انتشار یافته: ۱
محمد رضا عظیمی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
0
0
باورباید کنیم که صحبت های شهردارمحترم منطقه مان بایدبه عنوان هدف اصلی کانون معلولان درعمل تبدیل شود اینجانب ازبرنامه بسیارعالی روز معلول کمال تقذیروتشکرمی نمایم اگرمی توانید هرچند وقت یک بار همایش اعضای آسمانی حهت ایجادشورونشاط درمعلولان برگزارنمایید باسپاس بی منتها
نظر شما