دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۲۱
کد خبر: ۷۱۳۰۳
|
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۰
خانه فرهنگ سلام به منظور آشنایی بیشتر شهروندان با شگفتی های آسمان و ترویج علم نجوم در میان خانواده ها خصوصا نوجوانان کارگاه « آسمان نما » را برگزار می‌کند.
به گزارش  شهر به نقل از روابط عمومي مراكز فرهنگي هنري منطقه 8؛ در این برنامه مخاطبین با گردش ظاهری آسمان، پیدا کردن ستاره قطبی، جهت یابی سمت قبله، نمایش چند صورت فلکی که در فصول مختلف می توان در آسمان مشاهده کرد، طلوع و غروب خورشید در عرض های مختلف، طول روز و شب و ایجاد فصول، حرکت روزانه ستارگان و...  با دستگاه آسمان نما که شیوه چگونگی استفاده از آن نیز آموزش داده می شود آشنا می‌شوند.کارگاه آسمان نما همه روزه بجز ایام تعطیل و با هماهنگی قبلی اجرا می شود.

همچنین کانون نجوم مراکز فرهنگی هنری منطقه هشت نیز با برگزاری کارگاه های نجومی، تورهای نجومی برون شهری، مسابقه های علمی و نجومی، نمایش فیلم و اسلاید نجومی میزبان دوستداران به علم نجوم است.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت هماهنگی و شرکت در آسمان‌نما سلام به خانه فرهنگ سلام واقع در نارمک، خیابان گلبرگ شرقی، بعد از تقاطع دردشت، کوچه شهید اکبری مراجعه کنند و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن: 77916020 تماس بگیرند. 

نظر شما