سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۰۷
کد خبر: ۷۱۳۸۶
|
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۸
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از راه‌‌اندازی کارگاه‌های مهارت‌آموزی در خانه‌های امید ویژه این بازنشستگان در سراسر کشورخبر داد.
به گزارش شهر، ایراندخت عطاریان مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری ،ساخت خانه‌های امید را برای بازنشستگان کشوری در راستای سیاست‌های فرهنگی دولت تدبیر و امید دانست و افزود :احداث مجموعه‌های فرهنگی واجتماعی با حمایت وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری پاسخ عملی به مطالبات و نیازهای فرهنگی بازنشستگان است.

وی افزود:این صندوق با مشارکت کانون‌های بازنشستگی تلاش دارد با ارایه برنامه‌های متنوع گام‌های اساسی برای تأمین رفاه حال بازنشستگان و تقویت روحیه عاطفی این قشر فرهیخته بردارد.

عطاریان اظهار داشت: تا کنون خانه‌های امید در اکثر استان‌ها و برخی از شهرستان‌ها احداث شده است و در صورتی که در دیگر شهرستان‌ها مسئولان محلی به خصوص شهرداری‌ها زمین مورد نیاز خانه های امید را تأمین کنند صندوق بازنشستگی کشوری آمادگی دارد در طراحی،ساخت و تجهیز این مجموعه‌های فرهنگی مشارکت کرده و اعتبار آن را تامین کند.

عطاریان با اشاره به ایجاد کارگاههای مهارت آموزی در خانه‌های امید گفت: بر اساس مطالعات و نظر سنجی انجام شده بسیاری از نخبگان بازنشسته با توجه به دارا بودن مهارت و تخصص آمادگی دارند تجربیات و دانش خود در زمینه اشتغال زایی و کار آفرینی به جوانان انتقال دهند. لذا با ایجاد کارگاه‌های مهارت آموزی این فرصت برای فرزندان بازنشستگان که جزو افراد جویای کار جامعه هستند فراهم می‌شود تا دوره‌های مهارت آموزی را به صورت رایگان در این مراکز سپری کنند.

وی اظهار داشت: در خانه‌های امید علاوه بر ایجاد کارگاههای مهارت درحوزه فعالیتهای فرهنگی برای بازنشستگان نیز برنامه‌های متنوعی ارایه خواهد شد.

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری ساخت واحداث خانه‌های امید برای بازنشستگان کشوری را بخشی از برنامه‌ها و عملکرد 100 روزه وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی عنوان کردی و گفت: در حال حاضر نزدیک به 700 هزار بازنشسته از خدمات و برنامه‌های خانه‌های امید استفاده می‌کنند.

 

نظر شما