وی رسیدگی به وضعیت آلودگی هوای پایتخت را از دیگر برنامه های کمیسیون حمل و نقل شورا چهارم خواند و تاکید کرد: با توجه به حساسیت بحث آلودگی هوای تهران و ابعاد منفی اثرگذار ذرات آلاینده بر زندگی شهروندان، بحث رسیدگی و کنترل منابع آلاینده پایتخت از دیگر اولویت های دو کمیسیون حمل و نقل و سلامت و محیط زیست است.
این نماینده مردم تهران در شورای شهر چهارم ادامه داد: تاسیس ایستگاه
های کنترل آلودگی هوا و تلاش برای اصلاح قانون معاینه فنی خودرو در مجلس شورای
اسلامی و به واسطه آن کاهش سن بررسی سلامت فنی خودروها از 5 سال به 2 سال، از دیگر
برنامه هایی است که کمیسیون حمل و نقل شورا بر آن تاکید مضاعف داشته و پیگیر تحقق
آن است.
بر کیفیت تولید خودروها نظارت می کنیم
دنیامالی با بیان اینکه شورا در تلاش است وضعیت کیفی خودروهای تولیدی ارتقا یابد، تاکید کرد: اعضای دو کمیسیون حمل و نقل و سلامت و محیط زیست در تلاشند بر وضعیت کاتالیزها و فیلترهای دود خودروهای نوساز نظارت داشته باشند تا خودروهای جدید به ممنابع متحرک دودزا بدل نشوند.
وی با تاکید بر اینکه میزان تولید برخی خودروهای ساخت داخل کشور بیش از حد مجاز آلاینده هستند، تصریح کرد: برخی خودروهای ساخت داخل همچون پژو و پراید بالاتر از حد استاندارد تا ppm 250 تولید آلودگی میکنند، از همین رو اعضای شورا در تلاشند بر کیفیت ساخت خودروها نظارت بیشتری داشته باشند.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر درباره دلایل حساسیت شورا بر کیفیت ساخت خودروها خاطر نشان کرد: سالانه به طور متوسط حدود یک میلیون خودرو شماره گذاری و به ناوگان کشور اضافه می شود. خودروهایی که در بیشتر مواقع فاقد استانداردهای لازم بوده و آلاینده هستند. به همین دلیل بحث معاینه فنی و نظارت بر کیفیت ساخت خودروها از سوی اعضای شورای شهر مورد تاکید قرار می گیرد تا یکی از مهم ترین عوامل تولید آلایندگی کنترل و رفع شود.
پایان پیام