يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۲۳
کد خبر: ۷۱۷۷۶
|
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۶
نمایده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت گفت : هم اکنون هشت میلیون نفر از هموطنان ما در نوبت تشرف به حج عمره هستند .
به گزارش شهر، حجت الاسلام علی قاضی عسکر در همایش یک روزه روحانیان کاروانهای عمره در مشهد افزود : با توجه به محدودیت ها و ظرفیت های موجود  اعزام این افراد بین 9 تا 10 سال به طول خواهد انجامید . 


وی اظهارداشت : البته با تدابیری که اندیشیده شده مدت زمان اعزام زائران عمره مفرده از12 روز به 10 روز کاهش یافته و لذا امکان اعزام سالانه 850 هزار نفر از هموطنان به این سفر معنوی فراهم شده است . 


وی گفت : با توجه به هماهنگی های صورت گرفته با عربستان سعودی  بعد از 13 تا 14 سال پیگیری، قرار است اعزام کاروانهای حج عمره از نیمه ماه صفر آغاز شود که این امر به اعزام بیشتر زائران کمک می کند . 


حجت الاسلام قاضی عسکر اظهارداشت : اعلام اولویت های اعزام زائران عمره به تدریج خواهد بود زیرا در گذشته این اعلام اولویت ها بدون ضابطه بود و مشکلاتی را برای زائران به دنبال داشت .


وی در مورد اسکان زائران عمره و تمتع گفت: با تعامل و هماهنگی که بین بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت وجود دارد قرار شد به صورت سالانه هتل هایی در مکه و مدینه اجاره شود که این موضوع عملی شده و خوشبختانه صرفه جویی هایی از جمله کاهش هزینه سفر زائران را به دنبال داشته است.


نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت در ادامه خطاب به روحانیون کاروانهای حج اظهارداشت : همه عوامل حج باید هدفشان رضایت زائر بوده و خدماتی در شان هموطنان ارایه دهند و در حد مقدورات از هیچ تلاشی در مدت زمان اقامت زائران در مکه و مدینه کوتاهی نکنند.


وی در پایان با تشریح اوضاع سیاسی منطقه و تحرکات بهائیت و  وهابیت علیه مذهب شیعه ، از روحانیون استان خراسان و حوزه علمیه بزرگ خواست تا در برنامه ریزی ها و مدیریت حج مشارکت نموده و با کمک های فکری خود به کمک سازمان حج و زیارت و دست اندرکاران سفر معنوی حج بیایند.
منبع: واحد مرکزی خبر
برچسب ها: عمره ، حج
نظر شما