يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۱۹
کد خبر: ۷۱۸۰۳
|
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۱
رییس کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران مطرح کرد:
رییس کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه کاهش آلودگی هوا مستلزم انجام یک سری اقدامات زیر بنایی است گفت : تغییر قانون معافیت خودروهای نو از معاینه فنی و نیز احیای طرح جامع مبارزه با آلودگی هوا مهمترین اولویت کمیسیون سلامت و محیط زیست شورا است.
به گزارش شهر، رحمت الله حافظی در این ارتباط گفت: کمیسیون سلامت ،محیط زیست و خدمات شهری محورهایی را در راستای حفظ محیط زیست ،ایمنی شهروندان و کاهش آلودگی هوا مبنا قرار داده که بر اساس همین محورها بودجه سنواتی سال آینده نیز برنامه ریزی خواهد شد. 

وی افزود: تغییر سبک زندگی ،مشارکت تشکل های مردم نهاد ،آموزش همگانی ،مسمومیت با گاز منوکسید کربن ،آلودگی صوتی و نیز آلودگی هوا از مهمترین این محورها به شمار می رود.  

حافظی با اشاره به موضوع آلودگی هوا و رخ دادن پدیده ای مانند اینورژن ابراز کرد: در پیامد سرمای زمستانی پدیده ی وارونگی دما هم رخ خواهد داد که سبب تشدید آلودگی هوا خواهد شد ،آلودگی هوایی که باید گفت مسببان اصلی آن خودروها هستند.

رییس کمیسیون سلامت ،محیط زیست و خدمات شهری یاد آور شد : خودروها مهمترین منابع تولید آلاینده ها در شهر تهران هستند ، از اینرو باید در قوانین بازدارنده و بررسی خودروها از منظر تولید آلایندگی تجدید نظر جدی شود. بر همین اساس کمیسیون سلامت ،محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران دو اولویت مهم را در برنامه خود قرار داده که نخست تغییر قانون معافیت 5 ساله خودروها ی نو از معاینه فنی و باز گرداندن آن به دو سال است و در وهله دوم احیای طرح جامع مبارزه با آلودگی هوا که در بهمن ماه سال گذشته دوفوریت آن  در مجلس شورای اسلامی حذف شده بود و به عنوان طرح عادی همچنان در این نهاد باقی مانده است که انتظار داریم نمایندگان محترم مجلس نسبت به تحقق این دو موضوع مهم اهتمام ورزند. 

نظر شما